Identificador : 32955677
خطیب نماز جمعه مهریز:

وحدت کلمه، مایه استمرار انقلاب اسلامی است


امام جمعه مهریز در نماز جمعه این هفته مهریز گفت: وحدت کلمه مایه استمرار انقلاب اسلامی است واجتماع مردم و قیام آنها بود که مانند سدی در مقابل خواسته های دشمنان ایستاد و از دین و قرآن و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کرد.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حماسه سازی مردم آمل در ششم بهمن ماه سال 60 گفت: منافقین به حمایت از حزب کمونیست شوروی می خواستند راه ارتباطی آمل به تهران را قطع کرده و بر مناطق شمالی کشورمان تسلط یابند که با دلاوری های مردم آمل و تقدیم 40 تن شهید، چشم فتنه را کور کرده و نقشه های آنان که جنگ مسلحانه علیه نظام بود را نقش برآب کردند و به همین مناسبت نیز امام راحل، آمل را شهر هزار سنگر نام گذاری کردند.

حجت الاسلام محی الدینی از ایام الله دهه فجر به عنوان یکی از مواهب انقلاب اسلامی و نوروز سیاسی ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: دهه فجر متعلق به تمام مردم ایران است و ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به فتنه های پی در پی دشمنان در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن همواره در صدد ضربه به پیکر انقلاب اسلامی و متزلزل کردن این سرمایه عظیم ملی است اما به حول و قوه الهی و حضور همیشه در صحنه مردم غیور و مومن ایران این اتفاق رخ نخواهد داد.

امام جمعه مهریز با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) افزود: یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی حضور ملت در صحنه ها بوده است. وحدت کلمه مایه استمرار انقلاب اسلامی است واجتماع مردم و قیام آنها بود که مانند سدی در مقابل خواسته های  دشمنان ایستاد و از دین و قرآن و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کرد.

محی الدینی در بخشی دیگر از سخنان خود به ایام شهادت دختر پیغمبر اسلام، حضرت فاطمه الزهراء(س) اشاره و عنوان کرد: حضرت فاطمه الزهراء(س) اولین شهید راه ولایت هستند و مایه افتخار خاندان وحی و الگوی شایسته ای برای زنان و دختران ما خواهد بود.

وی ادامه داد: ایام شهادت فاطمیه نزدیک است و باید از این ایام بهره ببریم. فاطمه (س) سند مظلومیت شیعه است و ایشان در دفاع از ولایت، بهتر از هزاران مرد، عَلَم پیکار با سران ظلم را بر دوش گذاشت.

محی الدینی در خطبه های اول امروز به بیانات گوهر بار حضرت علی (ع) در خطبه 192 نهج البلاغه، معروف به خطبه قاصعه اشاره کرد و گفت: دفاع منطقی از ارزش ها نشانه استواری و ثبات قدم است و ملتی که از دین، استقلال، آزادی و ارزش های شرعی و ملی دفاع می کند این تعصب معقول است.

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین