Identificador : 33103752
خطیب نماز جمعه مهریز:

ایمان مردم و حضور آنان در صحنه، اصلی ترین علت پیروزی انقلاب اسلامی بود


امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: مشارکت همگانی مردم و حرکت در پشت سر رهبری ، اصلی ترین علت موفقیت انقلاب اسلامی بود و آگاهی دشمن نیز از قدرت مردم باعث شده است که تبلیغات وسیعی علیه انقلاب و ایمان و اعتقادات مردم به راه بیاندازد و جامعه اسلامی ما را تهدید کند.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر گفت: علی رغم تلاش استکبار جهانی، دو عنصری که موجب ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی شد، وحدت کلمه مردم و امام خمینی(ره) بود.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتش در مکتب فقه شکل گرفته بود و عارفی فرزانه و فیلسوفی شجاع و نیز سیاستمداری موقعیت شناس و دانا بود و سیاست مداری بود که در پی کوتاه کردن دست ابرقدرت ها از کشورهای اسلامی و حاکمیت دین مبین اسلام بر سراسر جهان بود.

وی با بیان اینکه مشارکت همگانی مردم و حرکت در پشت سر رهبری ، اصلی ترین  علت موفقیت انقلاب اسلامی بود خاطرنشان کرد: حفظ وحدت کلمه و حضور به موقع مردم در صحنه و حمایت از رهبری باعث شد انقلاب بر اساس اصول اسلامی پایه ریزی شود و حکومت طاغوت از بین برود و آگاهی دشمن نیز از قدرت مردم باعث شده است که تبلیغات وسیعی علیه انقلاب و ایمان و اعتقادات مردم به راه بیاندازد و جامعه اسلامی ما را تهدید کند.

محی الدینی از دهه فجر به عنوان طلوع انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: بزرگداشت این ایام بایستی با شکوه برگزار شود؛ زیرا مظهر عظمت و اقتدار ملت ایران است. مبدأ عزت ایران و ایرانی است و این عزت به دست ملت مقاوم و شجاع ایران پایه گذاری شد و باید این عزت و اقتدار به نسل های جدید منعکس شود.

خطیب نماز جمعه مهریز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: بزرگترین خطر این است که چشم انداز ترسیم شده انقلاب اسلامی را گم کنیم. دشمن همواره بر علیه اسلام و این انقلاب الهی تلاش می کند و اصول انقلاب را هدف قرار داده است. می خواهند شعارهای انقلاب اسلامی را تغییر دهند و باید مردم هوشیار و در صحنه باشند.

وی همچنین با گرامیداشت روز 19 بهمن ماه و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از شکننده ترین ضربات بر رژیم پهلوی حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوایی در روز ۱۹بهمن بود که با بیعت با امام و رهبری، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

محی الدینی با اشاره به 14 بهمن ماه، روز فناوری فضایی و افتخاراتی که بعد از انقلاب اسلامی نصیب مردم ایران شد اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست با اجرای پروژه فضایی ماهواره امید در۱۴ بهمن ۸۷ ، در زمینه توسعه فناوری فضایی بومی و طراحی و ساخت و پرتاب ماهواره به عنوان نهمین کشور صاحب این فناوری در دنیا شناخته شود که علاوه بر حفظ اقتدار ملی، باعث تربیت نیروی انسانی متخصص و ارزشمندی در این حوزه شد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین