Identificador : 31669080

اولین دوره آموزشی خادمیاری رضوی در مهریز برگزار شد


دفتر آستان قدس رضوی در مهریز از برگزاری اولین دوره آموزشی خادمیاری رضوی در خیریه امام حسین (ع) مهریز خبر داد.

به گزارش صبح مهریز؛ بمانعلی باقیان در اولین جلسه آموزشی خادمیاران رضوی گفت: خادمیاران رضوی می توانند با شرکت در طرح های مختلف محرومیت زدایی، اشتغال و کارآفرینی، طرح اعزام زائرین بی بضاعت به مشهد مقدس، طرح اطعام و حمایت مالی، بهداشت و درمان، اردوی جهادی و فنی مهندسی، وقف و نذورات و خادمیاران ستادی می توانند در هر زمان و مکان، با لباس خادمیاری حرم رضوی و در جهت اهداف خیرمندانه آستان قدس خدمت کنند.

جانشین نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد ضمن تشریح هر یک از این طرح ها افزود: در طرح محرومیت زدایی با کمک امام جمعه شهرستان و فرماندار و دیگر مسئولین و نیز دهیاری ها و شوراهای روستاها و با اتحاد و همبستگی در جهت رفع فقر و محرومیت از روستاها باید گام های موثری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی برای جوانان و نقشه کشی رایگان برای ساختمان و مرمت مساجد و پل ها و انجام کارهای زودبازده مانند دفع آفات نباتی از دیگر کارهایی است که می بایست توسط خادمیاران رضوی در روستاها انجام شود.

اعزام پزشک و دندانپزشک به مناطق روستایی در طرح غربالگری و ارائه خدمات درمانی سرپایی با کمک کانون جهادی سلامت و بسیج جامعه پزشکی و هماهنگی با خیرین و فروشگاه ها و تهیه سبد غذایی و اطعام مستضعفان؛ همچنین دریافت وقف و نذوراتی که توسط خیرین صورت می پذیرد و در همان شهرستان هزینه می شود از دیگر  کارهایی است که می تواند موضوع خدمت خادمیاران رضوی قرار گیرد. 

باقیان تصریح کرد:  زائرینی که به مشهد مقدس اعزام می شوند، شامل قشر فرودست جامعه، زنان بی سرپرست و یتیمان و محرومانی که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند، بیمارانی که بیماری های صعب العلاج دارند و معلولین است که سه روز مهمان امام رضا (ع) و یک وعده غذای حضرتی در مهمانسرای حرم و نیز اسکان و اتوبوس رفت و برگشت با هزینه ای نازل از دیگر خدماتی است که خادمیاران رضوی نسبت به مردم کم توان شهرستان انجام می دهند.

وی گفت: خادمیاران باید فعالیت مستمر و مداوم داشته باشند و هر زمان که ممکن است داوطلبانه در مناطق مختلف در رفع فقر و محرومیت تلاش کنند.

باقیان در پایان این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: یکی از پیام های عاشورا، امر به  معروف و نهی از منکر است و یکی از معروفات، ترویج سبک و سیره زندگی شهداست.

این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: اخلاق و سبک زندگی شهدا سبب وارستگی و رسیدن آنان به درجه رفیع شهادت شد. امروز نیز بعد از 1400 سال، پیاده روی 20 میلیونی اربعین حسینی، ثمره خون پاک شهدا است و نشان دهنده شور و نشاط و ارادت شیعیان به حضرت اباعبدالله (ع و باعث ماندگاری فرهنگ غنی عاشورا می شود.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین