Identificador : 32848376
امام جمعه مهریز:

ایستادگی و مقاومت، رمز پیروزی ملت فلسطین است


امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر حملات ناجوانمردانه رژیم کودک کش اسرائیل، نقطه عطفی در تاریخ فلسطین شد و رویای شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز با گرامی داشت روز بیست و نهم دی ماه که به روز مقاومت فلسطین نامگذاری شده است گفت: در این روز مردم فلسطین بعد از 22 روز مقاومت در برابر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پیروز شدند.

حجت الاسلام محی الدینی خاطرنشان کرد: در حالی که دولت های اروپایی و آمریکایی و برخی دولت های عربی، در مقابل جنایت های صهیونیست ها سکوت اختیار کرده بودند و از این رژیم حمایت می کردند، اسرائیل شکست خورد و با اینکه بیش از 7 هزار نفر در غزه شهید و زخمی شدند اما این پیروزی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین گردید و ایستادگی و مقاومت این مردم مظلوم، رویای شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست.

وی همچنین با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: حضرت زینب سلام الله علیها در مهد اسلام و در دامن امامت پرورش یافته است و برای دختران و زنان مسلمان در محیط و کانون گرم خانواده و نیز در خلوص و تقوا الگویی والا است؛ یگانه بانویی است که در برهه ای کوتاه از تاریخ اسلام درخشید و پیام هایی مهم را برای بشریت به یادگار گذاشت.

محی الدینی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها سختی ها و داغ های و مصیبت های بسیاری را تحمل کرد اما رهبری نهضت خونین امام و بردار بزرگوار خود را در سرزمین بیگانه بر عهده گرفت و فریاد آن بانو بر سر ستمگران فرود آمد و بذر اندیشه های اسلامی و انقلاب برادرش امام حسین علیه السلام از دامن او پراکنده شد.

خطیب نماز جمعه مهریز با تبریک روز پرستار، مقام و شغل شریف پرستاران را ارج نهاده و تصریح کرد: پیامبر عظیم  الشأن اسلام (ص) فرمودند، هرکس برای برآوردن نیاز بیماری بکوشد چه آن را برآورده سازد و چه نسازد مانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان پاک می شود.

وی در بخشی از خطبه های خود با اشاره به فرازهایی از دعای امام سجاد (ع)، نماز، روزه ، خدمت به مردم، قناعت و یتیم نوازی را از نمونه های شکر عملی دانست.

محی الدینی در پایان حادثه غمبار سانچی را تسلیت گفت و کسانی را که در این حادثه و در راه انجام وظیفه به کشور اسلامی جان خود را از دست دادند مورد تجلیل قرار داد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین