Identificador : 32432473
مدیر استاندارد یزد خبر داد

کالاهای وارداتی بازار یزد استاندارد هستند


مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: 39 قلم از كالاهای وارداتي آزمون شده موجود در بازار يزد، استاندارد هستند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزد رسا، محمد حسین ماجدی اردکانی افزود: در شش ماهه اول امسال، بازرسان و کارشناسان اين اداره كل از 39 قلم كالاي های وارداتي موجود در بازار يزد که گروه های مختلف غذایی، بسته بندی سلولزی، شوینده ها، آرایشی بهداشتی و خودروو نیرو محرکه را شامل می شوند، در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردسازی) مبادرت به نمونه برداری کرده اند.

وی ادامه داد: این کالاها شامل روغن های خوراکی، شامپو، خميردندان، صابون بهداشتی، پوشك بچه، لنت ترمزخودرو، چای و برنج بوده است که با خرید آن ها از سطح مراکز عرضه و فروش بازار یزد، نسبت به آزمون و انطباق آن ها با استاندارد های مربوطه اقدام شد، كه خوشبختانه تمامي محصولات مذکور، از نظر كيفيت، مطلوب و در حد استاندارد های ملی کشور بوده اند.

این مقام مسئول گفت: ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، آلمان، انگلستان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، یونان، سریلانکا، هند و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که کالاهای مذکور از آن ها وارد استان یزد شده است، ضمن این که کشور ترکیه در این طرح نمونه برداری، بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

ماجدی اردکانی در پایان تاکید کرد: قاچاق کالاها و خدمات از جمله پدیده های زشت و شوم است که آثار زیانبار بیشماری را برای کشور در پی خواهد داشت. این پدیده شوم حرکت چرخ های تولیدی و اقتصادی کشور را کند می نمایدوضمن کاهش روحیه کارو تلاش و تولید در کشور، آمار بیکاری در جامعه را نیز افزایش می دهد. لذاضروری است تنها از آن دسته کالاهای وارداتی که برچسب ها و تائیدیه های لازم از مراکز ذی صلاح را دارا می باشند استفاده شود.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین