Identificador : 32482564
امام جمعه مهریز:

فشار به مردم برای جبران کسری بودجه منصفانه نیست


امام جمعه مهریز با انتقاد از عملکرد دولت در جمع نمازگزاران گفت: جبران کسری بودجه از جیب مردم منصفانه نیست و هم اکنون شایعه گرانی بنزین موجب افزایش قیمت ها و تورم شده است که این شرایط به نفع مردم نیست.

به گزارش صبح مهریز؛ حجت الاسلام محی الدینی در جمع نمازگزاران روز جمعه با انتقاد از عملکرد دولت گفت: دولت در برخی موارد می خواهد کسری بودجه خود را با فشار بر مردم جبران کند که این اصلا منصفانه نیست.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد:  شایعه گران شدن برخی اقلام از جمله بنزین موجب تورم و افزایش قیمت ها شده است تا چه رسد به این که این شایعات به واقعیت تبدیل شده و این تورم و گرانی ها تحقق یابد. این شرایط به نفع مردم نخواهد بود.

وی هم چنین با بیان اینکه بودجه های فرهنگی تقلیل یافته است اظهار داشت: قوه قضاییه یک قوه مستقل است و  باید  با فساد، اختلاس ها و دزدی ها محکم برخورد کند و وقتی جرم کسی ثابت شد،  باید او مجازات شود که این یکی از مطالبات به حق مردم است.

محی الدینی با تقدیر از جشنواره ارزشی فیلم عمار  تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با دست اندر کاران این  جشنواره مردمی فرمودند، توجه به دین و معارف دینی و همچنین انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب در این جشنواره اقدامی مبارک است. نگاه به هنر اسلامی و سینمای دینی باید نگاهی بلند مدت و همراه با برنامه ریزی دقیق و امید به آینده باشد.

وی افزود: انتخاب نام عمار روی این جشنواره انتخابی پسندیده و با توجه به ویژگی تزلزل ناپذیری این صحابی بزرگ پیامبر اسلام (ص)، عمار در حوادث مختلف صدر اسلام و امتحان های سخت دوران حضرت علی(ع)سربلند بیرون آمد. 

خطیب نماز جمعه مهریز توجه سینما به دین و حقایق و معارف را یک حرکت مبارک دانست و گفت: مقام معظم  رهبری فرمودند که فیلم های این جشنواره باید به مردم معرفی شود و فیلم «بومرنگ» که در مورد وحدت اسلامی است از فیلم های بسیار خوب جشنواره فیلم عمار است.

محی الدینی همچنین در بخشی دیگر از خطبه های خود به مناسبت روز پنجم دی ماه و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی خطاب به مسئولین اذعان کرد: شهرداری و مهندسین و پیمانکاران باید برای مقاوم سازی و نظارت بر روند ساختمان سازی ها تلاش کنند چرا که این حق الناس است و کم کاری و عدم تعهد کاری موجب از دست رفتن جان عده ای انسان می شود.

امام جمعه مهریز در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته، سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و حضرت امام حسن عسکری (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی را تبریک گفت. 

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین