Identificador : 33227514
معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار یزد خبر داد

افت 40 درصدی استفاده از وسائل نقلیه عمومی در یزد


دهقان گفت: با مقایسه آمار دو سال 95 و 96 مشخص می شود 40 درصد از کسانی که سال گذشته از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کردند، امسال دیگر با این وسایل تردد نمی کنند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا؛ معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار یزد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال 95 معاونت امور زیربنائی و معاونت حمل‌ونقل بار و مسافر با هم ادغام و معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری تشکیل شد. بنابراین مسئولیت سنگین حوزه مجموع کارهای عمرانی و ترافیکی بر عهده این معاونت است.

محمود دهقان با اشاره به اقبال مردمی از دوچرخه سواری بیان داشت: از آنجا که درخواست عمومی و استقبال از استفاده از دوچرخه افزایش یافته ما نیز وظیفه داریم زیرساخت ها را آماده کنیم.

وی اضافه کرد: با این رویکرد جدید طرح جامع ترافیک را بازبینی کرده تا بدانیم در سال 97 باید در چه مسیری حرکت کنیم. هر چند هم اکنون اتفاق نظر خوبی بین شهرداری و شورای شهر برای تلفیق استفاده از دوچرخه، خودرو شخصی و وسائل حمل‌ونقل عمومی اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول با اشاره به افت استفاده از وسایل نقلیه عمومی اظهار کرد: با مقایسه آمار دو سال 95 و 96 مشخص می شود 40 درصد از کسانی که سال گذشته از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کردند، امسال دیگر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده نمی کنند.

 

 

دهقان با رد طرح رایگان شدن استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: رایگان شدن باید صرفه اقتصادی داشته باشد، اکنون یک سوم هزینه این بخش توسط بخش خصوصی، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط شهرداری تأمین می شود، اما دولت در هیچ یک از شهرها این سهم را پرداخت نکرده است. لذا بار این طرح بر دوش شهرداری و مردم خواهد بود.

وی اعلام کرد: استفاده از اتوبوس های تندرو در شهر یزد قطعی است که باید با سرمایه گذاری خارجی و تکنولوژی چین از سال 97 در شهر یزد آغاز شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار یزد در مورد پروژه زیرگذر خلیج فارس گفت: پروژه زیر گذر خلیج فارس پیشرفت خوبی داشته است، فاز اول بحث ساخت خود سازه است که 70 درصد پیشرفت داشته و فاز دوم بحث ایجاد دسترسی ها است. انشاالله تا قبل از نوروز 97 فاز یک تکمیل شده و این زیر گذر برای بهر برداری در اختیار مردم قرار می گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: تکمیل پروژه زیرگذر خلیج فارس شامل خود سازه، علائم ترافیکی و فضای سبز 12 میلیارد تومان هزینه داشته است.

دهقان اعلام کرد: پروژه زیرگذر مهرآوران نیز که یک پروژه مشارکتی بین شهرداری، اداره راهداری و دانشگاه آزاد بوده نیز آماده بهره برداری است. با افتتاح این پروژه دسترسی به نمایشگاه بین المللی و میادین میوه و تره بار آسان خواهد شد.

وی تاکید کرد: پارک باغ ملی به یک تغییر نیاز داشت و این طرح نیز با هزینه 800 میلیون تومان تا 25 اسفند امسال تکمیل و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در مورد خیابان قیام سیاست کلی این بوده که این خیابان به پیاده راه تبدیل شود که سیاست درستی هم بود و ممکن است طرحی اجرا شود که در برخی ساعات محدودیت ترافیکی در این ناحیه اعمال شود.

این مقام مسئول بیان داشت: پروژه احداث پارکینگ خیابان فرخی با ظرفیت 920 خودرو نیز 70 درصد پیشرفت داشته و تا انتهای سال 97 تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین