Identificador : 33227556

سوغات سبک زندگی غربی برای جوامع


صلیب سرخ انگلیس اعلام کرده که در حال حاضر بیش از 9 میلیون تن در این کشور همواره یا اغلب اوقات، تنها هستند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا، چندی قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه دولت انگلیس وزیر جدیدی را با عنوان "وزیر امور تنهایی" منصوب کرده که به گفته نخست وزیر این کشور با هدف رسیدگی به "واقعیت تلخ زندگی مدرن" صورت گرفته است.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، تریسی کروچ، این مسئولیت جدید را که محوریت آن اجرای راهبردی کلان برای مقابله با معضلات زندگی افراد تنها در انگلیس است، برعهده می‌گیرد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: برای بسیاری از افراد تنهایی واقعیت تلخ زندگی مدرن است. من می‌خواهم با این چالش که در جامعه ما وجود دارد مقابله و در راستای توجه به تنهایی اقشار مختلف از جمله افراد مسن و افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و کسی را برای صحبت کردن و تبادل افکار ندارند، اقدام کنم.

صلیب سرخ انگلیس اعلام کرده که در حال حاضر بیش از 9 میلیون تن در این کشور همواره یا اغلب اوقات، تنها هستند. این نهاد تنهایی و انزوا را یک اپیدمی پنهان توصیف کرده که در میان تمامی رده‌های سنی شایع است.

تنهایی، فقط مربوط به انگلیس نیست و در آمریکا هم آماری تکان‌دهنده از این پدیده ثبت شده است؛ برای نمونه نتایج یک نظرسنجی در آمریکا مشخص کرده است که بیش از یک‌چهارم از جمعیت این کشور تنها زندگی می‌کنند، بیش از نیمی از جمعیت کشور ازدواج نکرده و نرخ ازدواج و تعداد فرزند به ازای هر خانوار، نسبت به سرشماری‌های قبلی کاهش یافته است.

این وضعیت در واقع سوغات سبک زندگی غربی است که انسان‌ها را خانواده‌گریز و جامعه‌گریز بار می‌آورد. انسان‌ها در این کشورها به موجودات ذره‌ای و اتمی تبدیل شده‌اند که غیر از خود و غار تنهایی خویش کسی و چیزی برایشان اهمیت ندارد.

رهبر معظم انقلاب در همین رابطه می‌فرمایند: «در پیشرفته‌ترین کشورها غبار ناامیدی، افسردگی، بی‌هدفی، روی زندگی زیبای جوانی را پوشانده است؛ بسیاری از جوانان فقط هدفشان رسیدن به آرزوهای کوچک و حقیر مادی برای خودشان هست؛ نه لذت خدمت به خلق را می‌چشند، نه نیروی عظیم و کمیابِ جوانی را در راهی که شایسته‌ی آن هست خرج می‌کنند؛ و بسیاری نه فقط هدف‌های والا ندارند، بلکه اصلاً هدف ندارند و زندگی را به صورت روزمره، غرق در مادیات، غرق در شهوات زودگذر و افسرده کننده طی می‌کنند؛ از آن روح متلألئ معنوی که یک جوان مؤمن و عاشق خدمت و متوجه به مبدأ عشق و زیبائی و حقیقت برخوردار است، آن‌ها چیزی نمی‌فهمند.»

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در جایی دیگر می‌گویند: «شما نگاه کنید در دنیای غرب، جوان اروپایی افسرده است؛ این‌قدر آمار خودکشی‌ها در آنجا بالا است. افسردگی آنجایی است که یک جوانی بر اثر فشارهای روحی، تفنگ دست می‌گیرد، میرود در یک ساحل امن و بظاهر آرام و حدود هشتاد کودک را با رگبار می‌کشد؛ اتّفاقی که دو سه سال پیش در یکی از کشورهای اروپا اتّفاق افتاد که همه مطّلع شدند و در دنیا منعکس شد؛ افسردگی این است.

افسردگی عبارت است از اینکه جوان اروپایی برای خودکشی کردن می‌آید در سِلک داعش. گزارشهایی که ما داریم نشان می‌دهد که تعداد بالایی از عناصر انتحاری داعش، جوان‌های اروپایی‌اند؛ می‌خواهد خودکشی کند، فکر می‌کند این خودکشی یک هیجانی دارد و بهتر از غرق کردن خود مثلاً در رودخانه‌ی فلان کشور اروپایی است، [پس] می‌آید اینجا؛ بر اثر افسردگی کامل دنبال هیجان می‌گردند.»

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین