Identificador : 32433010
سفید:

پروژه های نیمه تمام تا پایان سال تعیین تکلیف می شود/به انتخابمان برای شهرداری یزد ایمان آوردیم


رییس شورای شهر یزد گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام را که مدت‌ها متوقف بوده‌اند را تا پایان سال تعیین تکلیف خواهیم کرد.

به گزارش صبح مهریز به نقل از خبرنگار یزد رسا، رئیس شورای شهر یزد در نشست خبری اعضای شورای شهر در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد 100 روزه شورا پرداخت و گفت: ثبت جهانی یزد که در دوره قبل اتفاق افتاد وظایف و تکالیف را برای ما ایجاد کرد و الزاماتی را بر دوش ما گذاشته که باید به آن‌ها بپردازیم.
غلاممعلی سفید اظهار داشت: بدیهی است که اولین اقدام شورا انتخاب شهردار بود و ما اعضای شورای شهر پنجم با وجود سلیقه‌های متفاوتی که هر کدام‌مان داریم، به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که جمالی‌نژاد می‌تواند فرد مناسبی برای شهرداری یزد باشد و وی را به عنوان شهردار انتخاب کردیم.
وی ادامه داد: الان و با گذشت چند ماه از روی کار آمدن جمالی‌نژاد به این نتیجه رسیدیم که واقعا انتخابمان درست بوده و بیشتر به انتخاب‌مان ایمان آورده‌ایم. معتقدیم جامعه نیز به همین نتیجه رسیده است.
رئیس شورای شهر یزد اضافه کرد: بعد از آن به ساماندهی شورا پرداختیم و رؤسای کمیسیون‌ها را مشخص کردیم. همچنین چند کمیسیون را به شورا اضافه کردیم از جمله کمیسیون میراث فرهنگی که در راستای جهانی شدن یزد است و همچنین کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی. کمیسیون بودجه را نیز تکمیل کردیم و در حال حاضر همه کمیسیون ها فعال هستند.
سفید با بیان اینکه با هدف نیل به بهبود روش‌ها، طرح شهر هوشمند را اجرا کردیم، گفت: جز اولین مصوبات ما این بود که کاری را بدون کارشناسی انجام ندهیم و همچنین هر کاری انجام می‌دهیم با توجیه مردم همراه باشد. در همین راستا جلسات و دیدارهایی را با مردم داریم.
وی تأکید کرد: قول داده بودیم که با مردم شفاف باشیم لذا از اولین جلسه شورا را به طور مستقیم پخش کردیم و اعلام می‌کنیم که هیچ چیز محرمانه‌ای نداریم.
رئیس شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: هرچند بخش قابل توجهی از نیمه ابتدایی سال مسئولیت بر عهده شورای قبلی بود اما ما تصمیم گرفتیم برای اولین بار گزارش عملکرد شش ماه را اعلام کنیم که هفته آینده اعلام خواهد شد.
سفید اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام را که مدت‌ها متوقف بوده‌اند را تا پایان سال تعیین تکلیف خواهیم کرد. همچنین بحث مدیریت یکپارچه شهری را پیگیری کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: در جمع سرمایه‌گذاران استان در تهران و یزد حضور یافتیم و آن‌ها را دعوت به سرمایه‌گذاری کردیم به‌طوری‌که در همین مدت پیشنهادهای خوبی ارائه شده است. به عنوان مثال برای هتل چندین پیشنهاد ارائه شده، حتی برخی از وظایف شهرداری را هم دوستان پیشنهاد داده‌اند.
رئیس شورای شهر یزد عنوان کرد: ساماندهی امور مهاجرین نیز در دستور کار برنامه چهار ساله است. هم در شورای شهر، هم در شورای شهرستان و هم در شورای استان مصوب شد که مسئله مهاجرین پیگیری شود. به‌طوری‌که شوراها مذکور مصر هستند که در این زمینه باید اقدامات لازم صورت بگیرد.
سفید بیان داشت: با وزیر نیرو صحبت کردیم که آب انتقالی از اصفهان به هیچ وجه در فضای سبز استفاده نشود چرا که معتقدیم این کار علاوه بر اینکه در کشور وجهه خوبی ندارد، اسراف نیز هست.
وی ادامه داد: همچنین با بانک مسکن هماهنگی‌هایی کرده‌ایم تا با مشارکت مردم و تسهیلاتی که بانک مسکن در اختیار آن‌ها قرار می دهد، اقدامات لازم و مناسب در محله‌های بافت فرسوده و تاریخی صورت بگیرد.
رئیس شورای شهر یزد گفت: در بحث قطار حومه نیز با راه‌آهن صحبت‌هایی کرده‌ایم تا بین شهرهای مختلف استان بتوانیم قطار راحت و ارزان را راه‌اندازی کنیم و این مسئله در شورای شهر، در شورای شهرستان و در شورای استان مصوب شده است.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین