Identificador : 32923520

واکنش سیاسیون و تحلیلگران به گفت وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور


محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم اعلام کرد: مصاحبه رئیس‌جمهور با کلی توقعی که ایجاد شده بود پایان یافت. متأسفانه سئوالات اقای رشیدپور متفاوت نبود.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا، گفت وگوی شب گذشته رئیس جمهور در شبکه یک سیما با واکنش‌هایی همراه شد. بسیاری از کاربران و تحلیلگران نسبت به این برنامه انتقاد کردند و اعلام کردند که این برنامه با گفت وگوهای قبلی روحانی تفاوتی نداشته است. با این وجود برخی از تحلیلگران هم از منظر دیگری به موضوع پرداختند.

علی علیزاده تحلیلگر سیاسی نوشت: نکته اصلی مصاحبه روحانی محتوای سخنش نیست، فرم پرفورمانس و شکل سخن گفتنش است. او برای محاجه یا جدال نیامده. آمده تا با نمایش اعتماد به نفس، فضای ملتهب شده جامعه را پس از بحران‌های اخیر و پمپاژ ناامیدی از خارج آرام کند و نشان دهد اوضاع تحت کنترل است.

عزت‌الله ضرغامی هم در کانال تلگرامی‌اش نوشت: سخنان "تکراری"! کلیشه‌ای وغیر متفاوت رئیس‌جمهور باعث شد تا همه قضاوت ها به سمت مجری برود و این خوب نیست! پیشنهاد می‌کنم آقای روحانی به خاطر استفاده از کلمه "قوطی" برای سرپناه میلیون‌ها نفر از مردم عزیزمان از آنان عذرخواهی کند. درسته که خانه‌ی آنان در مقابل خانه‌های دولتمردان، حکم قوطی را دارد ولی روضه‌ی مکشوف هم خوب نیست!

وحید یامین‌پور کارشناس رسانه نیز نوشت: حتی اگر گفت وگوی امشب بر اساس سناریو اجرا شده باشد، باز هم برای تلویزیون و فرهنگ سیاسی ما اتفاقی رو به جلو بود. رسانه نباید به روابط عمومی دولت فروکاسته شود. از رشیدپور بابت چند وجب جلو بردن آیین گفت وگو با رئیس‌جمهور متشکرم.

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم اعلام کرد: مصاحبه رئیس‌جمهور با کلی توقعی که ایجاد شده بود پایان یافت. متأسفانه سئوالات اقای رشیدپور متفاوت نبود. حتی نگذاشت طعم سخنرانی‌های آزاد خود روحانی را داشته باشد. از سیاست داخلی و خارجی و حتی اقتصاد حرف مهمی پرسیده نشد. و جواب هم طبعا داده نشد. کشور غرق در ناامیدی است. به مشکلات اخیر اشاره نشد. حتی سوالات از برنامه‌های عادی رشیدپور هم خیلی محافظه‌کارانه‌تر بود. کشور به مصاحبه‌ی دیگری احتیاج داشت.

صادق زیباکلام هم در این رابطه نوشت: ای کاش آقای روحانی متوجه می‌شدند که هر بار که با مردم صحبت می‌کنند بخش دیگری از 24 میلیون رأی‌شان را از دست می‌دهند. ای کاش ایشان می‌توانستند متوجه شوند که وقتی به جای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سئوال و جواب‌های تصنعی، پوک و سطحی می‌پردازند در حقیقت به شعور مردم توهین می‌کنند.

دبیر سیاسی روزنامه شرق از رسانه‌های اصلی حامی دولت نیز در واکنش به گفت وگوی دیشب روحانی نوشت: از همین تریبون از خبرنگاران گروه سیاسی، بچه‌های حروفچینی و صفحه‌آرایی و کارگران زحمت‌کش چاپخانه که به خاطر هیچ تا این وقت شب معطل شدند و باعث و بانی‌اش من بودم صمیمانه پوزش می‌خواهم.

حسین شمسیان سردبیر روزنامه کیهان نیز در کانال تلگرامی خود در خصوص مصاحبه رشیدپور با روحانی نوشت:

یک برنامه دیگر در سیمای جمهوری‌اسلامی با حضور روحانی و هنر پیشه جدید این نمایش ملال‌آور به پایان رسید.

وقت کم بود و روحانی نتوانست یک کلمه توضیح بدهد که دو سه هفته قبل در مملکت چه خبر بود !

رشیدپور هم حق نداشت از برنامه طراحی شده خارج شود!

فرصت نبود یک کلام درباره حقوق ده ماه معوق کارگران پرسش شود!

اصلا درباره اینکه نوبخت گفته در هر خانه سه بیکار تحصیل کرده داریم هیچ  حرفی به میان نیامد!

سانچی و فیلتر توییتر تقصیر دولت قبل شد، فتح تلگرام دستاورد این دولت!

پاس گل‌ها و اشتباهات حساب شده رشیدپور خیلی خوب عمل کرد  تا بفهمیم دلار آنقدرها هم گران نیست!

تا بفهمیم فقط دو سه میلیون خانواده ناقابل درگیر مشکل موسسات مالی هستند نه بیست و دو سه میلیون!

روحانی گفت از جیب ما ۱۲ هزار میلیارد تومان تاوان داده، اما نگفت ما تاوان چه کسی را دادیم!؟ توضیح نداد که  این تاوان در اصل پاداش به دزدهاست !

اما هرچه بود مصاحبه امشب متفاوت بود!

رئیس‌جمهور لبخند می‌زد !

اجازه داد رشیدپور جسارت کند! آن‌هم چندبار!

حتی اجازه داد با شخص دوم مملکت  چالش کند و ناگهان از او بپرسد: «به راننده‌تان گفتید ماشین را متوقف کند»!! و روحانی با صلابت اقتدار بگویید: «بله»! این اتفاق در هیچ مصاحبه دیگری سابقه نداشت.

تازه دو سه وعده تازه هم داد، سی هزار هکتار درخت کاری در دو ماه باقیمانده سال یعنی روزی ۵۰۰ هکتار! عوض کردن خودروهای فرسوده، ریشه کن کردن فقر و...

شب خوبی بود آقای رئیس!

با شما شب ایران تمام نمی‌شود.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین