Identificador : 33166210
آیت‌الله مدرسی مطرح کرد

سلب امنیت و سلب اعتماد بین مردم و نظام دو هدف مهم‌ دشمنان انقلاب/ برخی دولتمردان باحاشیه سازی به دنبال دور کردن مردم از مطالباتشان هستند


آیت الله مدرسی در واکنش به اظهارات روز گذشته جهانگیری در خصوص یکی از سران فتنه گفت: به نظر می‌آید برخی مدیران ارشد دولت بیشتر به دنبال حاشیه‌سازی به مناسبت‌های مختلف و با اتخاذ سیاست‌های خاص هستند و می‌خواهند مردم را نسبت به مطالبات خود دورکنند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از خبرنگار یزدرسا؛ آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در دیدار با ریيس شوراي عالي استان ها انقلاب اسلامی را حاصل هنرآفرینی امام دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین هنر امام درانقلاب این بود که کشور را از زیر یوغ کشورهای سلطه‌گر آزاد کرد.

آیت‌الله مدرسی افزود: قبل از انقلاب کشورها به دو بلوک سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم می‌شدند که ایران نیز در آن زمان از کشورهای سلطه‌پذیر به‌حساب می‌آمد و امام با شکل‌دهی انقلاب در کشور، بلوک سومی را تحت عنوان بلوک سلطه ستیز به وجود آورد که امروز انقلاب اسلامی نه‌تنها در سلطه‌ستیزی جلودار است بلکه دنیا را نیز به این سمت سوق می‌دهد.

وی معرفی اسلام ناب را دومین هنر امام بیان کرد و افزود: قبل از انقلاب در دودنیا دو گونه اسلام وجود داشت یکی اسلام سکولار متحجر منهای سیاست و دوم اسلام لیبرال که علی‌رغم ادعای مدعیان نظیر برخی مسئولان دولت موقت، خبری از پایبندی به اصول اسلامی در آن وجود نداشت و امام به معرفی اسلام ناب این دو تفکر را کنار زد و اسلامی منطبق با اجتهاد و فقاهت روشن ارائه داد که این اسلام موجب تعجب دنیا شد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد سومین هنر امام (ره) را تلفیق دین و مردم‌سالاری عنوان و اظهار داشت: خیلی‌ها نمی‌توانستند جمهوریت را در کنار اسلامیت هضم کنند اما امام با تلفیق این دو موضوع مدل جدیدی از حکومت را ارائه داد و امروزه به برکت همین ابداع امام در طی چهل سال 37 انتخابات در کشور برگزارشده که عمدتاً با مشارکت بالای 60 درصدی مردم همراه بوده است.

وی استقلال سیاسی را از دیگر دستاوردها و هنرهای امام دانست و گفت: کشوری که مسئولان آن تا دیروز اجازه خوردن آب بدون اجازه غرب نداشته است امروز برای منطقه برنامه‌ریزی می‌کند و این استقلال سیاسی برای ما اعتبار بین‌المللی را به همراه آورده است.

وی بابیان این مطلب که دهه فجر فرصتی مناسب برای بازخوانی نقاط قوت و ضعف برای مسئولان است به بیان این نقاط پرداخت و اظهار داشت: در برخی شاخص‌ها نظیر اعتماد میان مردم و نظام، پیشرفت در شرایط تحریم در برخی عرصه‌ها، کسب اعتبار بین‌المللی، ثبات کشور، امنیت، تجربه متراکم حکومت‌داری و قانون‌گذاری موفق بودیم و باید این موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را استمرار دهیم اما در برخی شاخص‌ها نیز نظیر زمینه‌های اقتصادی، برخی زمینه‌های فرهنگی، میل به رفتارهای قبیله‌ای در حکومت‌داری و نظام سیاسی از سوی برخی مدیران، رفاه‌طلبی و تجمل‌گرایی برخی مدیران، منازعات سیاسی، معنویت و عدالت اجتماعی ضعیف عمل شده و باید به دنبال رفع این نقاط ضعف باشیم.

مدرسی تأکید کرد: البته دشمن درصدد خدشه واردکردن به نقاط مثبت ما هم هست که سلب امنیت و اعتماد بین مردم و نظام از مهم‌ترین هدف‌های دشمنان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان به سخنان روز گذشته جهانگیری هم اشاره کرد و گفت: صحبت‌های روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص یکی از سران فتنه باعث تأسف و تأثر است چراکه به نظر می‌آید برخی مدیران ارشد دولت به‌جای دنبال کردن خواست و مطالبات مردم، بیشتر به دنبال حاشیه‌سازی به مناسبت‌های مختلف و با اتخاذ سیاست‌های خاص هستند و به این شکل می‌خواهند حواس مردم را نسبت به مطالباتشان پرت کرده و آنان را از مطالبات خود دورکنند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین