Identificador : 32853207
امام جمعه موقت یزد:

رکود و بیکاری و معضلات معیشتی با سخنرانی حل نمی‌شود


خطیب این هفته نماز جمعه یزد تصریح کرد: مسئولین و مقاماتی که در سخنرانی‌ها خود می‌گویند که مردم حق اعتراض دارند، باید به اعتراضات و مطالبات مردم پاسخ بدهند و مسئولین نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا، امام‌جمعه موقت یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به رخدادها و اغتشاشات اخیر کشور و همچنین اقدام به‌موقع و بصیرت مردم در این خصوص، اظهار داشت: مردم کشور ثابت کردند که هرگاه خطری نظام و انقلاب اسلامی را تهدید کند درصحنه هستند، چراکه این نظام را برای خود می‌دانند و در این راه از مال و جان خود گذشته‌اند و به این راه اعتقاددارند.

حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی با بیان اینکه مردم برای دفاع از اسلام، قرآن، امام زمان و نائب ایشان و حمایت از ولایت در میدان حاضر شدند، گفت: این مردم بصیر بار دیگر در حماسه 22 بهمن ثابت خواهند کرد بر عهد خود با انقلاب پابرجا هستند و مشت محکمی به دهان دشمنان داخلی و خارجی انقلاب و کشور خواهند زد.

وی اضافه کرد: مردم همواره وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند و مسئولین نظام نیز باید قدردان چنین مردمی باشند و به وظایف خود به‌درستی عمل کرده و مشکلات و معضلات آن‌ها را برطرف کنند و در خدمت مردم باشند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد تصریح کرد: مسئولین و مقاماتی که در سخنرانی‌ها خود می‌گویند که مردم حق اعتراض دارند، باید به اعتراضات و مطالبات مردم پاسخ بدهند و مسئولین نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند.

 آیت‌اللهی ادامه داد: مردم اعتراضات خود را در خصوص مسائل اقتصادی و فرهنگی و مشکلات معیشتی بیان کردند و مسئولین و مدیران باید پاسخگوی مطالبات به‌حق مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه آن‌طور که مشهود است و به گفته کاسبان و بازاریان رکود بی‌سابقه‌ای بر بازار حاکم است، تاکید کرد: وقتی مردم مشکلات معیشتی دارند و پرداخت حقوق کارگران به‌موقع پرداخت نمی‌شود طبیعی است که قدرت خرید آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه مشکل رکود و بیکاری و معضلات معیشتی با سخنرانی و گزارش دهی حل نمی‌شود، ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت‌های مسئولین خطاب به آن‌ها، اظهار داشت: نمازگزاران دارالعباده یزد از مسئولین و مدیران درخواست دارند که برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی فکری اساسی کنند.

آیت‌اللهی همچنین با اشاره به بحران آب استان یزد و کاهش چشمگیر بارندگی گفت: مسئولین در راستای حل این معضلات در حال تلاش هستند و دراین‌بین عموم اقشار جامعه باید بدانند که در این راستا و جهت حل این معضل مهم باید دست به دعا بردارند و استغفار کرده و از خداوند طلب رحمت کنند.

وی اضافه کرد: دعا و استغفار و استغاثه همواره مورد تأکید معصومین و اولیا خدا بوده و پیامبر اکرم (ص) در این خصوص می‌فرمایند: گناهان، دردهای مردم و دوا و درمان آن استغفار است.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین