Identificador : 31729579
کارشناس مسؤول آسیبهای اجتماعی بهزیستی استان یزد:

تاثیر بازی‌های مخرب روی اعتقادات دینی کودکان/فضای‌مجازی به مرور زمان فرد را منزوی و گوشه‌گیر می‌کند


کارشناس مسؤول آسیب های اجتماعی بهزیستی استان یزد گفت: افرادیکه زیاد از فضای مجازی استفاده می کنند منزوی و گوشه گیر شده و دوستان خود را ازدست می دهند و دچار تنهایی و انزوای اجتماعی می شوند و این مسئله فرایند رشد اجتماعی را دچار اختلال می کند.

به گزارش صبح مهریز؛ کارشناس مسؤول آسیب های اجتماعی بهزیستی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار سروابرکوه، به بیان اثرات مخرب بازی ها و شبکه های اجتماعی پرداخت و افزود: در بسیاری از این بازی ها, اعتقادات دینی کودکان مورد هجوم قرار می گیرد مثلا توی بازی انگری برد نهایتا شلیک به سمت مسجد و گلدسته های آن امتیاز بالایی دارد یا برج میلاد بعنوان هدف در این بازی طراحی شده تا نماد ملیت ایرانی مورد هجوم قرار بگیرد.

سید محمدرضا قائم محمدی ادامه داد: بطور عمده کودکانی که عادت می کنند به این بازی ها، در فرایند تحصیلشان نیز دچار مشکلاتی می شوند و عمدتا گرفتار افت تحصیلی می شوند.

وی اذعان کرد: افرادی که زیاد از فضای مجازی استفاده می کنند منزوی و گوشه گیر شده و دوستان خود را ازدست می دهند و دچار تنهایی و انزوای اجتماعی می شوند و این مسئله فرایند رشد اجتماعی را دچار اختلال می کند.

قائم محمدی  با بیان اینکه وابستگی به این بازی ها خودش مشکل بسیار بزرگی است که زندگی نوجوان و جوان را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: ارتباطات اعضای خانواده هم دچار مشکل می شود و درخانواده هم فرد منزوی می شود و تربیت نیز کامل صورت نمی گیرد.

مسئول فنی مرکز مشاوره ارغوان یزد ابراز کرد: در بسیاری از این بازی ها، تصاویر غیر اخلاقی که مناسب سن و سال نوجوانان و جوانان نیست نمایش داده می شود و باعث بلوغ زودرس و مشکلاتی در این زمینه می شود.

وی تصریح کرد: تنبلی ذهن کودک و نوجوان نیز بخاطر اینکه اینها تا آخر طراحی دیگران است و اجازه ی خلاقیت و نوآوری نمیدهد از آسیبهای این بازی است.

قائم محمدی  تصریح کرد: والدین باید مضرات این بازی ها را بدانند و بازی هایی که خلاقیت را به کودکانمان یاد می دهد را تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم و آنها را به این گونه بازی ها تشویق کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین وقت بیشتری را به ارتباط با كودك و نوجوان خویش اختصاص دهند. هر قدر وقت گذاری و ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان بیشتر باشد زمینه استفاده از  چنین بازی هایی كمتر فراهم می شود.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین