Identificador : 32379196
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

به دنبال شفاف سازی در طرح های توسعه شهری استان هستیم


مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: شرایط پروژه های راه و شهرسازی استان و برنامه ریزی های صورت گرفته در وضعیتی است که باید با تمرکز و قدرت به مسیری که در پیش گرفته ایم ادامه دهیم.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا، محمدرضا نقصان محمدی در جلسه بازنگری طرح جامع شهر یزد با اشاره به اینکه طرح هاي  توسعه عمران شهری در استان تقریبا تعیین تکلیف شده, اظهار داشت: پروژه های طراحی شده مراحل کاری و قانونی خود را سپری کرده و به تصويب رسيده است. هرچند این بسته شدن لزوما به معنای کامل بودن و نداشتن عیب و نقص نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد عمده طرح های مطرح در حوزه توسعه شهری را ۵ طرح شهری یزد، اردکان، میبد، بافق و ابرکوه نام برد و افزود: درخواست های لازم در خصوص بازنگري این پروژه ها از وزارتخانه راه و شهرسازی صورت گرفته و مجوزهای لازم در حال اخذ شدن است.

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس درخواست مردم تلاش کرده ایم اطلاعات لازم در خصوص طرح های توسعه شهری از طریق پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل  منتشر کنیم که شامل نقشه های مصوب، اطلاعیه ها، مصوبات کمیسیونهای تخصصی و سایر اطلاعات می شود.

نقصان محمدی با تاکید بر اینکه تلاش میکنیم پیوندی  بین مردم، متخصصین و دستگاههای ذیربط در خصوص توسعه شهری استان برقرار کنیم, گفت:  برای شروع شفاف سازی در امور و پروژه های شهری, یزد را به عنوان اولین شهر در نظر گرفتیم و به دلیل آنکه طرح تفصیلی این شهر ارائه شده آن را در اختیار عموم قرار دادیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به جهانی شدن شهر یزد پیش بینی بودجه ملی و اختصاصی برای این شهر یزد شده است. آنچه باید در این شرایط مورد توجه قرار بگیرد لحاظ کردن اقتضائات و نیازهای جدیدی است که پس از جهانی شدن لازم است در برنامه ریزی های شهری مورد نظر قرار بگیرد. همچنین لازم است در خصوص شرایط اجرای طرح های توسعه ای و چگونگی ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان هم مطابق فضای جدید و آینده نگری توسعه ای تصمیم گیری شود و در این میان مشکلات و موانع شناسایی و بصورت قانونی برطرف شود.

نقصان محمدی لزوم بازنگری در شیوه های اجرا و ارائه خدمات شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: همواره باید قابلیت اصلاح شدن نسبت به تغییرات و الزامات جدید را داشته باشیم و بتوانیم نیازهای به روز شده حوزه شهری در استان را شناسایی و مرتفع نماییم. یکی از مشکلات استان در بخش های توسعه شهری این است که نمیدانیم چه میخواهیم. در این رابطه مهندسان و دست اندرکاران ‌باید به روز باشند و دستگاهای اجرایی نیز همه همگام و همراه باشند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین