Identificador : 32803160
مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی:

برخی استانداردها در حوزه غذا صرفاً از استانداردهای خارجی اقتباس شده است


مورکیان بیان داشت: برخی استانداردها در حوزه غذا چون صرفاً از استانداردهای خارجی اقتباس شده ممکن است ایرادهایی داشته باشد، ضمناً ارگان هایی که به لحاظ علمی باید در این زمینه کار می کردند، وارد عمل نشده اند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا؛ رضا مورکیان مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی یزد صبح امروز در نشست خبري بسيج اطلاع رساني تغذيه گفت: به عنوان مهمترین کار در اصلاح تغذیه جامعه باید ابتدا رفتار تغذیه ای را اصلاح کنیم چرا که مضرات بیشتر خود را در مصرف بی رویه نشان می دهد وگرنه مصرف تنقلات و مواد با ارزش غذایی پائین اگر در حد کم بر سلامتی انسان تاثیر سوئی نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: متاسفانه یک زمانی برخی محصولات آنقدر بی رویه و به اشتباه استفاده شد که عارضه های آن اکنون خود را نشان می دهد.

مورکیان بیان داشت: برخی استانداردهای در حوزه غذا چون صرفاً از استانداردهای خارجی اقتباس شده ممکن است ایرادهایی داشته باشد، ضمناً ارگان هایی که به لحاظ علمی باید در این زمینه کار می کردند، وارد عمل نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به بهانه اشتغال زمینه را برای تولید هر محصول غذایی فراهم کرد، اعلام کرد: باید اشتغال ما یک اشتغال کارآمد و سلامت محور باشد. همچنین در حوزه غذا چون نظارت و علم و آگاهی پایین می آید بعضی اوقات اتفاقاتی می افتد که جبران ناپذیر است.

این مقام مسئول تاکید کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خود را مکلف کرده علاوه بر اطلاع رسانی از نظر درج نشانگر رنگی تغذیه بر روی محصولات در برنامه عملیاتی پنج ساله ای که از سال گذشته آغاز شده شاخص های تغذیه ای نظیر قند و چربی را کاهش دهد.

وی در پایان بیان داشت: امیدوارم با یاری رسانه ها و اصلاح عادات مردم برای مصرف محصولات خوب و سلامت محور موفق شویم تولیدات را به سمتی سوق دهیم که محصولات بدون عارضه و بدون مشکل تولید شود.

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین