Identificador : 32347121
مدیرکل انتقال خون یزد خبر داد

ارسال 1600 واحد خون و فرآوردهای خونی از یزد به استان‌های همجوار


مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به دستاوردهای این اداره در حوزه ترویج فرهنگ اهدا خون سالم،‌گفت:‌ در شش ماه نخست امسال 21 هزار و 213 واحد فرآوردی پلاسمایی به مراکز درمانی استان یزد ارسال شده است.

صبح مهریز؛ «نقی تقوایی»، با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره کل انتقال خون استان در راستای ترویج فرهنگ اهدا خون، اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال 28 هزار و 495 نفر به منظور اهدا خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند.

وی افزود:‌ از تعداد کل نفرات مراجعه کننده به مراکز خونگیری 20 هزار و 244 نفر موفق به اهدا خون شدند که از این تعداد 97.6 درصد مرد و مابقی زن بودند.

به گزارش ایسنا؛ مدیرکل انتقال خون استان یزد در ادامه با بیان این‌که 73.3 درصد اهدا کنندگان خون در استان مراجعین مستمر هستند،‌ گفت:‌ از نظر سازمان انقال خون کسی که در سال حداقل دوبار نسبت به اهدا خون اقدام می‌کنند اهدا کننده مستمر محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:‌ 26 درصد اهدا کنندگان خون در استان یزد سالی یک بار به مراکز خونگیری مراجعه می‌کنند.

تقوایی با اشاره به این‌که 86.9 درصد اهدا کنند خون در شش ماه نخست امسال متأهل هستند،‌ تصریح کرد:‌ بیش از 13 درصد اهدا کنندگان خون در استان یزد مجرد هستند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در شش ماهه نخست امسال بیش از 1600 واحد خون و فرآوردهای خونی به از استان یزد به سایر استان‌های کشور ارسال شده است، گفت:‌ اداره کل انتقال خون استان یزد از ابتدای امسال تاکنون 18 هزار و 108 واحد فرآوردهای سلولی و 21 هزار و 213 واحد فرآوردی پلاسمایی به مراکز درمانی استان ارسال کرده است.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین