Identificador : 32867848
با دیدی متفاوت به مارمولک ها بنگرید

چندش آورترین نمایشگاه در یزد +فیلم


برای آشنایی مردم استان یزد با فواید مارمولک ها 15 نوع مارمولک نادر آسيا ،اروپا ،آمريکا و استراليا در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شدند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزد رسا، نمايشگاهي متفاوت در يزد برپا شده است که دست اندرکاران آن  مي خواهند به مردم بگويند مارمولک ها سمي نيستند ،نيش نم يزنند و حتي براي طبيعت و ما انسانها هم بسيار مفيدهستند.

به گفته سید محمد ساداتی مسئول اين نمايشگاه ، 15 گونه از مارمولک هاي نادر چون ايگو وانا ،تگو و آفتاب پرست ها در این نمایشگاه وجود دارند.

فاطمه نيکو روش خزنده شناس گفت : مارمولک ها از حشرات و تخم پرندگان تغذيه مي کنند ، ديد پيشرفته اي دارند،قادرند رنگ ها رو ببينند و از حس بويايي خوبي هم برخوردارند.

وی افزود : برخلاف تصور مردم که مي گويند مارمولک ها سمي هستند و حتي سيانور دارند اصلا اينگونه نيست و سمي نيستند بلکه براي ما بسيار مفيدند چراکه تخم حشرات موذي  را مي خورند و براي کشاورزي ما مفيدند.

معاون محيط زيست استان يزد نیز گفت : در استان يزد بيش از 45 گونه خزنده شناسايي شده اند که 14 گونه آن  انواع مارها ، 35 گونه آن مارمولک ها و يک گونه لاک پشت  است.

اکبري مافزود: از گونه هاي مارمولک هاي شناسايي شده در استان هيچ کدام سمي نيستند و براي انسان خطري ندارند.

نمايشگاه سرزمين مارمولک ها که در یکی از مجتمع های رفاهی استان یزد برپا شده ، قرار است بصورت دائمي براي آشنايي مردم با مارمولک ها فعال باشد.

انتهای پیام/ج



Loading the player...



آخرین عناوین آخرین عناوین