Identificador : 29851862
به بهانه تلاش مجدد روحانی برای مصادره قدرت موشکی کشور؛

چرا سخنان روحانی دیگر باورپذیر نیست؟


بی‌اخلاقی‌های حسن روحانی و اظهارات عاری از راستی و درستی وی در ماه‌های اخیر، چهره‌ای از او ساخته که به راحتی نمی‌توان به وی اعتماد کرد و بیان مطالب خلاف واقع از فردی چون روحانی چیزی تازه‌ای نیست.

 صبح مهریز به نقل از یزدرسا؛ حسن روحانی در جشنواره عمران سلامت گفت: «موشکی از خاک کشور شلیک شده و مرکز تروریست‌ها را هدف قرار داده است، این درست است . آن‌هایی که این موشک را پرتاپ کردند، تلاش و فداکاری نمودند اما چه کسی این موشک را طراحی و ساخته است؟ سازنده موشک دولت است، وزارت دفاع این موشک را ساخته‌، پولش را چه کسی تأمین کرده، بخش اقتصادی کشور آن را تأمین می‌کند.»

این مواضع روحانی در حالی است که وی دو ماه قبل در جریان مناظره‌های انتخاباتی به قدرت موشکی کشور حمله کرده و گفته بود: «برخی آمدند و تصویری از شهرهای زیرزمینی نشان دادند که برجام را برهم بزنند، روی موشک شعارهایی نوشتند تا برجام را برهم بزنند.»

حمله ناجوانمردانه وی به قدرت موشکی کشور در حالی بود که بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش و حمایت مردمی از این اقدام سپاه، روحانی تلاش کرد تا این اقدام را به نام خود ثبت کند و در این رابطه گفت: «این اقدام تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست، بلکه ‏اینگونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود و این در حالی است که شورای عالی ‏امنیت ملی بعد از حادثه تروریستی تهران برای پاسخ به ‏تروریست‌ها اختیاراتی را به نیروهای مسلح داد که بیش از این اقدام اخیر بود.»

این موضع‌گیری غیرصادقانه روحانی با واکنش سپاه مواجه شد و این نهاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «عملیات موشکی"لیله‌القدر" در سلسله مراتب نظامی و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و تحت امر فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) انجام پذیرفت. کلیه مراحل شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات پیرامون وضعیت مقرها و موقعیت تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور، صرفا توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرایندی دقیق و مطمئن صورت پذیرفت و در اختیار نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.»

همین مسئله بود که موجب عصبانیت حسن روحانی شد و وی سه روز بعد از حمله موشکی به مواضع داعش، بار دیگر سپاه را مورد هجمه ناجوانمردانه خود قرار داد و گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم. از آن دولتی که تفنگ نداشت، می ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند.» حملاتی که خرسندی علنی رسانه‌های بیگانه و صهیونیستی را به دنبال داشت و آن‌ها از این مواضع روحانی به طور گسترده استقبال کردند.

حال با چنین وصفی، سخن گفتن روحانی از حمایت دولت از ساخت موشک و تلاش وی برای مصادره این مسئله آن هم در شرایطی که دولت یازدهم بودجه نظامی و موشکی کشور را کاهش داده، بیشتر شبیه لطیفه است تا واقعیت!

برخوردهای همراه با تزویر و فریب و بی‌اخلاقی در جریان انتخابات گذشته، شرایطی را به وجود آورده که کمتر می‌توان از روحانی انتظار صداقت داشت. در واقع بی‌اخلاقی‌های حسن روحانی و اظهارات عاری از راستی و درستی وی در ماه‌های اخیر، چهره‌ای از او ساخته که به راحتی نمی‌توان به وی اعتماد کرد و بیان مطالب خلاف واقع از فردی چون روحانی چیزی تازه‌ای نیست. لذا تلاش دوباره روحانی برای مصادره قدرت موشکی سپاه پاسداران، لطیفه مضحکی است که حتی برای حامیان دولت هم باورپذیر نیست.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین