Identificador : 31106347

پاک دستی و پاک دلی ویژگی بارز شهدا بود


کارشناس مذهبی در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس که در بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز برگزار شده بود گفت: پاک دستی و پاک دلی از ویژگی های بارز شهدا بود.

به گزارش صبح مهریز؛ حجت الاسلام محمدباقری در جمع بسیجیان مهریز و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس  با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) گفت: شهدا به دنیای دیگر ایمان داشتند و برای همین از دنیا و زیبایی های آن گذشتند. اگر دنیای آخرت را به انسان نشان می دادند، دیگر زرق و برق این دنیا در نظرش رنگ می باخت.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پاکدستی و پاکدلی را از ویژگی های بارز شهدا دانست و ادامه داد: شهید برونسی از مال وقفی و از شبهه در کسب و کار دوری می کرد و همواره بر پاکدستی و کسب رزق و روزی حلال تاکید می کرد و به همین خاطر، هنگامی که به ائمه متوسل می شد و دعا می کرد،  دعایش مستجاب می شد مانند روزی که در بیمارستان قبل از عمل جراحی، وی متوسل به حضرت اباالفضل العباس (ع) می شود و نارنجک عمل نکرده ای که در بازویش فرو رفته بود به راحتی از دست وی خارج می شود و به کسی آسیبی نمی رسد.

باقری خاطرنشان کرد: شهدا، بندگان صالح خداوند بودند و در مدت حیات خود به سبب دوری از گناه و معصیت، روح خود را صیقل داده بودند و حجاب ها از پیش چشمان آنها کنار رفته بود و نادیدنی ها را می دیدند و به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نزدیک بودند.

وی افزود: شهدا با حضرت صاحب الزمان (عج) ارتباط قلبی داشتند و بعضی از شهدا نیز با ایشان دیدار می کردند و این ممکن نمی شود مگر با دوری از گناه و معصیت و خدمت به والدین و مردم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: بقای مسلمانی مسلمانان به بقای محرم و صفر بسته است و مکتب عاشورا، به حول قوه الهی تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

باقری گفت: کسی که با خدا باشد و با او معامله کند نام او جاوید می ماند. حضرت یوسف را در چاه انداختند تا از بین برود و متوکل عباسی نیز 17 بار قبر مطهر امام حسین (ع) را ویران کرد اما خداوند هر دو را عزیز  و نام شان را جاویدان کرد.

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین