Identificador : 32432700
در نشست ستاد صبر استان یزد مطرح شد

همایش«صبر» در یزد؛ گامی برای ترویج فرهنگ ناب دینی


نشست ستاد صبر استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری استان،رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولین برگزار شد.

 به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدآوا؛ انشست ستاد صبر استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری استان،رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولین برگزار شد.

ضرورت تلاش برای فرهنگ سازی در خصوص صبر و گذشت

دراین نشست ابتدا رئیس کل دادگستری استان یزد با تشریح اهداف برگزاری این نشست گفت: باید همگان تلاش کنیم تا  فرهنگ صلح،بخشایش و گذشت در جامعه گسترش پیدا کند.

محمد رضا حبیبی تاکید کرد: فرهنگ گذست ابتدا باید در ادارات و دستگاه های اداری نهادینه شود و سپس با آموزش مردم شرایط توسعه این فرهنگ ناب دینی را درجامعه فراهم سازیم.

برگزاری همایش صبر در یزد در آینده ای نزدیک

دبیر ستاد صبر استان یزد هم با بیان این مطلب که فرهنگ صبر فرهنگ ناب دینی است که همواره مورد تاکید خداوند و ائمه اطهار بوده است خاطر نشان کرد: ستاد صبر استان در نظر دارد با طرح موضوع  در شورای فرهنگی و کارگروه استان وبا شناسایی موانع و چالش های پیش روی،راه توسعه فرهنگ مدارا و صلح و سازش را در جامعه فراهم کند.

محمدرضا عرشیان ؛ ایجاد سازمان های مردمی با موضوع مدارا و گذشت، ترویج فرهنگ حل و فصل اختلافات با ریش سفیدی و بزرگتری ،ترویج فرهنگ گذشت در ادارات ،برپایی جلسات شورای آموزش و پرورش با موضوع صلح وسازش و برپایی جشنواره و مسابقات هم اندیشی در مدارس استان به منظور اعتلای فرهنگ صبر،برنامه ریزی در جهت  تولید آثار هنری،سینمایی و نمایش در خصوص موضوع عفو،استفاده از ظرفیت کانون های مساجد استان در زمینه  فرهنگ صلح،استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و رسانه ها برای گسترش فرهنگ مدارا، صلح و سازش،تولید نمایش نامه  و سرود با موضوع صبر و گذشت،تولیدات و پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی با موضوع گذشت ،برپایی نشست های تبیینی و توجیهی با طلاب و ائمه جماعت و مداحان،تبیین موضوعات ستادصبر برای بسیجیان و فرماندهان پایگاه ها،ارائه آموزش به  خانوده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته ،تلاش برای جمع آوری کمک های خیرین در جهت آزادی زندانیان دیه ،تبلیغات شهری مناسب در زمینه فرهنگ مدارا در جامعه را از مهمترین برنامه های در دست اقدام این ستاد دانست.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد از برگزاری همایش صبر در یزد با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در آینده ای نزدیک خبر داد.

بخش اعظمی از جرائم برتر استان  قابل بخشش و گذشت است

دادستان عمومی و انقلاب یزد هم در این نشست با اعلام این مطلب که ضرب و جرح عمدی و خرد ،ایراد و صدمات بدنی غیر عمدی در اثر تصادفات ،توهین به اشخاص ،تهدید،سرقت،جرائم مواد مخدر،تخریب، خیانت در امانت و افترا  رتبه های برتر جرائم یزد را تشکیل می دهند اظهار داشت: بخش اعظمی از این جرائم قابل بخشش و گذشت است واین ستاد می تواند در کاهش این جرائم و سازشی کردن این قبیل  پرونده ها تاثیر گذار باشد

علی اکبر شمس ابرازداشت: با توجه به اینکه استان یزد  درگیر پرونده های امنیتی و سنگین  قضایی نیست این ستاد استانی می تواند  جایگاه ارزشمندی دراستان داشته باشد.

صلح و سازش؛ پایان 70 درصد از پرونده های موجود در کلانتری ها

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد نیز در این نشست از آمادگی نیروی انتظامی برای اجرای تصمیمات ستاد صبر استان خبر دادو اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش مشاوران ما در معاونت اجتماعی و کلانتری ها 70 در صد پرونده های ارجاعی به  این مراکز با صلح و سازش مختومه شده است.

ایرج کاکاوند عمده موضوع این پرونده ها را اختلافات خانوادگی و نزاع و درگیری دانست و اظهار داشت: در سال جاری حتی روسای کلانتری ها نیز جهت ایجا صلح و سازش درگیر چنین پرونده هایی شدند.

تحمل سختی ها صبر انسان را افزایش می دهد

مسئول دفترنماینده ولی فقیه در استان یزد هم با بیان اینکه متاسفانه در جامعه امروزی آستانه صبر و تحمل مردم کاهش یافته و این موضوع را می توان در رفتار مردم درهنگام بروز تصادفات،ترافیک و اختلافات خانوادگی به خوبی مشاهده کرد.

حجت الاسلام رحمانی گفت: امروز مردم جامعه به نبال فراهم کردن آسایش خود و فرزندانشان هستند اما گاهی اوقات دستیابی به آسایش آرامش را از خانوده ها سلب می کند.

وی یکی از دلائل رشد آمار طلاق در جامعه را پایین بودن آستانه تحمل نسل امروزی عنوان و اضافه کرد: زندگی های قدیم توام با تحمل سختی ها و مشقت بود و این سختی ها صبر انسان ها را افزایش می داد اما متاسفانه نسل  امروز سختی چندانی نمی کشد و به همین دلیل آستانه تحمل پایینی دارد.

وی  در پایان بر ضرورت فرهنگ سازی صبر و بالا بردن آستانه تحمل در جامعه تاکید کرد و گفت: باید والدین برخی امور سخت را به فرزندان خود محول کنند تا بتوانیم در آینده نسلی صبور و با گذشت داشته باشیم.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین