Identificador : 29646256

مشغول شدن به واژه «آتش به اختیار» ما را از اصل کار غافل نکند


نیروهای انقلابی و دلسوز کشور باید توجه داشته باشند، که تعبیر آتش به اختیار صرفا یک تعبیر و سخن نیست، بلکه این یک استراتژی سازنده و مطالبه بحق رهبر انقلاب از انقلابیون است.

صبح مهریز؛ تلاش برای تحریف سخنان رهبر انقلاب و تحت‌الشعاع قرار دادن تأکیدات ایشان پیرامون سازندگی فرهنگی که تحت عنوان «آتش به اختیار» بیان شده بود، توسط برخی جریان‌های سیاسی به شکلی هدفمند صورت گرفت. هرچند ممکن است بخشی از کسانی که به تحلیل‌ها پیرامون این تعبیر پرداخته بودند، از تفکیک بخشی از صحبت با تمام بیانات دچار اشتباه شده باشند؛ اما نکته قابل اهمیت این است که بخش اصلی جریانی که به تحریف سخنان رهبر انقلاب پرداخت، این اقدام را کاملا حساب شده انجام داد و به خوبی می‌دانست که منظور رهبر انقلاب از آتش به اختیار چیست.

در واقع جریان معارض با انقلاب و جریان حاشیه‌ساز به درستی می‌داند که اگر جریان انقلابی و دلسوز کشور وارد سازندگی فرهنگی شود و به جنبه ایجابی فعالیت‌های فرهنگی توجه کند، عرصه برای حاشیه‌سازان و جنجال‌آفرینان تنگ خواهد شد و دیگر مردم به جنجال‌سازی‌های آن‌ها وقعی نمی‌نهند. لذا سعی کردند بیانات رهبر انقلاب تحت عنوان آتش به اختیار را تحریف کنند و به زعم خودشان این بیان را هرج و مرج معنی کنند.

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر بر فعالیت‌های فرهنگی تمیز و خودجوش تأکید و آتش به اختیار را نیز بدین شکل معنی کردند. ایشان با این توضیح، راه سوءاستفاده جریان‌های پوچ‌اندیش را بستند. علاوه بر جریان معارض نظام و انقلاب چه در داخل و چه در خارج از کشور که برای ضربه زدن به انقلاب و امام از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند؛ برخی‌ها در جریان انقلابی هم ممکن است با بدفهمی از تعبیر رهبر انقلاب، آب به آسیاب دشمن بریزند که توضیحات شفاف رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید فطر، حجت را بر آن‌ها نیز تمام کرد.

نکته قابل توجه دیگر این است، که نباید مشغول شدن به توضیحات پیرامون تعبیر آتش به اختیار، انقلابیون را از اصل قضیه و جنبه ایجابی مئسله غافل کند. در واقع نیروهای انقلابی و دلسوز کشور باید توجه داشته باشند، که تعبیر آتش به اختیار صرفا یک تعبیر و سخن نیست، بلکه این یک استراتژی سازنده و مطالبه بحق رهبر انقلاب از انقلابیون است. مسئله‌ای که با تمسک به آن و عملیاتی کردن آن در حوزه‌ی فرهنگی می‌توان، کشور را از چالش‌های مهم فرهنگی که اکنون درگیر آن است، نجات داد و گره‌های فرهنگی که جامعه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند را باز کرد.

یزد رسا






آخرین عناوین آخرین عناوین