Identificador : 28509659
مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی مهریز:

روستای حاج محمدعلی مهریز در استان یزد روستای نمونه شد


مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی مهریز گفت: روستای حاج محمدعلی از توابع دهستان تنگ چنار مهریز به دلیل دفع زباله و کاهش بیماری ها در استان یزد نمونه شد.

به گزارش صبح مهریز؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز در جمع خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه گفت: روستای حاجی محمدعلی از توابع دهستان تنگ چنار شهرستان مهریز در طرح سلامت مردم به دلیل شاخصه های بهداشت محیط از جمله دفع زباله ها و کاهش بیماری ها در استان یزد نمونه شد.

سید مهدی حسینی درخصوص طرح ایراپن گفت: ایراپن یک طرح بهداشتی است که برای بررسی سلامت مردم و ارائه راهکار جهت بهبود سلامت آنها اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح کارشناسان بهداشت محیط با مراجعه به درمانگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستا و بررسی سلامتی مردم و انجام آزمایشات رایگان، اطلاعات سلامت مردم را در سامانه ای درج می کنند و بعد از آن با توجه به ریسک بیماری افراد به آنها کارت های سبز، زرد و قرمز برای پیگیری های بعدی و ادامه درمان ارائه می شود.

حسینی با تاکید بر لزوم آشنایی مردم با خدمات رایگان مراکز بهداشتی خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان خدمات رایگانی در زمینه تغذیه، روان پزشکی، سنجش قند خون و چربی خون و دیگر آزمایشات رایگان به ویژه برای پیشگیری از بعضی سرطان های متداول برای افراد بالای 30 سال در شهر و روستا و هم چنین واکسن های رایگان ضد هاری ارائه می دهد.

حسینی ادامه داد: از دیگر برنامه های آموزشی و بهداشتی این مرکز، برنامه سفیران سلامت دانش آموزی، دانشجویی و خانوار است که بهترین گروه از نظر پذیرش بالا و نتیجه مطلوب، گروه دانش آموزی است.

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی مهریز اظهار داشت: ارائه مشاوره رایگان برای پیشگیری از مشکلات روحی روانی و افسردگی در مدارس یکی دیگر از برنامه های در دست اجراست و خوشبختانه مردم استان یزد به دلیل اعتقادات دینی و مذهبی کمتر دچار اختلالات روحی و روانی می شوند و آمار افسردگی در استان یزد پایین است.

وی تاکید کرد: افرادی که افسردگی دارند یا مشکوک به افسردگی هستند برای بررسی بیماری آنها به صورت رایگان به این مراکز مراجعه کنند و خدمات این مراکز برای بررسی افسردگی تا قبل از ارجاع به روانپزشک رایگان می باشد.

حسینی درخصوص پایگاه های اورژانس 115 بین جاده ای نیز اشاره کرد: این پایگاه ها از امکانات اولیه برای بهبود وضعیت بیمار تا انتقال به اولین مرکز درمانی برخوردار هستند.

وی در جواب یکی از خبرنگاران درخصوص شیوع مگس ها بر اثر فعالیت نهالستان های پسته با توجه به روبرو شدن فصل گرما گفت: با افرادی هم که مجوز فعالیت دارند برخورد می شود و در صورت عدم توجه پرونده آنها به دادگاه نیز ارجاع می شود و البته شیوع مگس ها عوامل دیگری مانند دامداری ها، گلخانه ها و شرایط آب و هوایی شهرستان نیز دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز تاکید کرد: مردم شهرستان مهریز می توانند انتقادات و شکایات خود را  از طریق تماس با سامانه 190 با کارشناسان محیط برای پیگیری موضوع تا حصول نتیجه در میان بگذارند.

لازم به ذکر است؛ مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید مرکز خدمات درمانی دهستان تنگ چنار پنج شنبه این هفته در این دهستان برگزار می شود.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین