Identificador : 32989852

دستان هنرمندی که تشنه حمایت مسئولین است/ اشتغالزایی خیاط اشکذری با اندک سرمایه برای 5 نفر


بانوی کار آفرین اشکذری گفت: اگر از طرف مسئولان حمایت می‌شدم با خرید تجهیزات بیشتر کارم را ارتقا و برای افراد بیشتری اشتغالزایی می‌کردم.

به گزارش یزدرسا؛ ثمره همت‌ بلند و اندیشه‌های والا درخشش در جامعه است و در این میان  افرادی هستند که با هنر و همت خود اقتصاد مقاومتی را عملی می سازند.

«الهام غلامی رستاقی» بانوی هنرمند و کار آفرین اشکذری است که با در هم آمیختن علم و هنر کارگاه کوچک خیاطی را برای اشتغال خود و همشهریانش راه‌اندازی کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: 33 سال سن دارم و دارای دیپلم خیاطی از هنرستان کار و دانش هستم، زمانی که فارغ‌التحصیل شدم در دوره‌های مختلف خیاطی و کلاس‌های مرتبط شرکت کردم تا نهایتا این تلاش ها به احداث کارگاهی کوچک برای دوخت انواع لباس مجلسی، شب و پاتختی منجر شد.

غلامی ادامه داد: این کارگاه بیشتر حالت مزون دارد به طوری که پارچه را از مشتری تحویل گرفته،لباس مورد نظر وی را طراحی کرده و می‌دوزیم.

وی با بیان اینکه حدودا در هر ماه  30 لباس به مشتری‌ها تحویل می‌دهیم گفت: دوخت لباس مجلسی زمان زیادی می‌برد و در کل نیاز به صبر و حوصله و دقت فراوانی دارد.

این بانوی هنرمند اظهار کرد: در کارگاه علاوه بر خودم 5 بانوی دیگر نیز مشغول به فعالیت هستند و حدود 15 نفر هم کارآموز دارم.

وی افزود: در کارگاه تجهیزات نسبتا خوبی دارم اما اگر نقدینگی بیشتری داشتم و یا از طرف مسئولان حمایت می‌شدم حتما نیروی بیشتری جذب کرده و با خرید تجهیزات بیشتر کارم را ارتقا  و برای افراد بیشتری اشتغالزایی می‌کردم.

غلامی اذعان کرد: درآمد این کار نسبتا خوب است اما به اندازه زحمتی که دارد  و وقتی که صرف می شود نیست اگر هم قیمت‌ها را افزایش دهم یه علت پایین بودن قدرت خرید مردم،دیگر سفارشی نخواهم داشت.

گفتنی است این بانوی کارآفرین برای برای راه‌اندازی کارگاه  خود از وام صندوق کارآفرینی و همچنین وام‌های اقتصاد مقاومتی بسیج استفاده کرده است.

انتهای پیام/






آخرین عناوین آخرین عناوین