Identificador : 6012309

تشکیل اتاق فکر و پایگاه ثابت برای استمرار جریان ۹ دی یک ضرورت است


معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی کاملا یک جریان شناختی و معرفتی در کنار حماسه کربلا بود و ایجاد پایگاه ثابت و اتاق فکری برای استمرار جریان 9 دی یک ضرورت است.

غلامحسین دشتی دیروز در دومین نشست هماهنگی و برنامه ریزی ۹ دی که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد ؛نگاه درست به حماسه ۹ دی را خواستار شد و این حماسه را تجلی عالی ترین ویزگی دشمن شناسی و عمق بصیرت ملت ایران نسبت به تاریخ اسلام دانست .

وی تصریح کرد: اگر از بعد دشمن شناسی به قضیه نگاه کنیم می بینیم که دشمن در فتنه ۸۸ تمام تدبیر خود را به کار بسته بود تا نظام اسلامی را از بین ببرد و از بیرون با هدایت گروههای داخلی به پیروزی برسد ولی وحدت و همبستگی در مردم بوجود آمد و دشمن شکست خورد.

دشتی از فتنه ۸۸ به عنوان " فرصت و تهدید" برای نظام نام برد و افزود: فتنه ۸۸ زمینه ای شد بصیرت انقلاب اسلامی بعد مردمی فرصت بروز پیدا کند و از نظر تهدید هم خطری محسوب می شود که دشمنان از این ناحیه چشم به آن دوخته اند.

وی وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری را یک جریان درونی در اسلام دانست و افزود: حماسه ۹ دی جریان شناسی عمیق داخلی را در بین خواص رقم زد و باید در متن انقلاب اسلامی جایگاه آن و جریان شناسی عمیق آن حفظ شود .

معاون سیاسی استاندار خاطر نشان کرد: دشمن ، تهاجم فرهنگی را به عنوان یک بستر و راه مقابله با بینش و بصیرت ملت ایران می داند و جریان ۹ دی نباید به یک روز ختم شود بلکه اصل آن باید تبیین شود.

دشتی با تصریح بر اینکه در جریان عاشورا روش ها را بیان می کنیم افزود: باید در زمینه ۹ دی هم تبیین کنیم زیرا دشمن هیچگاه بیکار نمی نشیند و پشیمان نخواهد شد.

دشتی اظهار کرد: ۹ دی کاملا یک جریان شناختی و معرفتی در کنار حماسه کربلا بود و ابعادعقلانی و شناختی بسیاری داشت و باید به صورت مستمر گرامی داشته شود.

وی همه مساجد و مراکز فرهنگی را کانونی برای تبیین حماسه ۹ خواند و گفت: مساجد باید به پایگاه بصیرتی مردم تبدیل شود و هرفرد معتقد به اسلام و سید الشهدا (ع) با توجه به ظرفیت فرهنگی و حوزه نفوذش ولو با کشیدن یک نقاشی باید عمق حماسه ۹ دی را تبیین کند .

دشتی دوران ۲۵۵ ساله امامت ائمه اطها علیهم السلام و پیامبر اسلام(ص) را یاداور شد و گفت: امام موسی کاظم(ع) در دوران امامت خود با ۲۷۰ جریان فکری و اعتقادی روبرو بود و دشمنان اسلام از چند صد سال اخیر تا کنون با بوجود آوردن وهابیت در صدد از بین بردن اهل سنت و ایجاد تفرقه بودند و با روی کار اوردن فرقه ضاله بهائیت در صدد نابودی شیعه بوده اند.

وی تأکید کرد: حماسه ۹ دی فراتر از یک جریان سیاسی است و تقابل چپ و راست نیست و کسانی که در ۹ دی شرکت نمی کنند خارج از فضای اسلام زندگی می کنند در حالی که ۹ دی روز بصیرتی برای حفظ اساس اسلام بود.

وی با بیان این مطلب که تقوای فکری مردم انقلاب اسلامی را در مسیر خود نگه می دارد ؛ ایجاد پایگاه ثابت و اتاق فکری را برای استمرار روزانه جریان ۹ دی خواستار شد و افزود: باید بتوانیم در سطح جهانی کار کنیم زیرا دشمن برای درون بیشتر از بیرون برنامه دارد و باید روزانه برای ترویج تفکر ۹ دی برنامه داشت و حماسه ۹ دی از جمله حماسه هایی است که بیشترین جایگاه را در کلام رهبر انقلاب دارد.






آخرین عناوین آخرین عناوین