Identificador : 32579112
امام جمعه موقت مهریز:

بیداری مردم در نهم دی ماه 88، تقوای سیاسی بود


حجت الاسلام زارع زاده گفت: تقوا یعنی حرکت عظیم و تاثیرگذار قاطبه ملت و بیداری آنها در مقابل فتنه گری دشمنان اسلام و ایران در روز نهم دی ماه سال 88 و این یکی از مصادیق تقوای سیاسی بود که بالاترین فضیلت است.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه موقت مهریز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: تقوا به معنی آن است که نسبت به آنچه که در فضای دینی جامعه رخ می دهد وهمچنین وقایعی که در جهان اسلام و تشیع اتفاق می افتد بی تفاوت نباشیم. انسان با تقوا باید در مقابل ظلم و ستم و تخلفات موضع گیری کند.

حجت الاسلام زارع زاده  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به تقوای سیاسی افزود: برخی در مملکت صاحب کرسی بوده اند یا در حال حاضر دارای قدرت و نفوذ هستند اما تقوای سیاسی آنها ضعیف است؛ چرا که به جای تلاش در جهت رفع مشکلات مردم خودشان سوال مطرح می کنند و نظام و کشور را زیر سوال می برند. مردم در شرایط سختی به سر می برند و این زیبنده مملکت اسلامی نیست که مسئولین آن به جای رفع این مشکلات، مسائل دیگری را پیگیر هستند.

وی با اشاره به سخنانی اخیر برخی مسئولین در مورد سران مملکت و نظام اضافه کرد: بی تقوایی از این بالاتر وجود ندارد. امام خمینی (ره) می فرمودند: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی که یکی ایجاد چنین نظام اسلامی از آرزوهای ائمه اطهار (ع) و اولیاء خدا بوده است از اوجب واجبات است.

زارع زاده خاطرنشان کرد: اگرخواسته یا ناخواسته در جهت تضعیف این نظام و ناامیدی مردم قدمی برداشته شود و با اعمال و سخنان خود بخواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند این بالاترین فسق و گناه است. تضعیف روحیه امید در مردم و ناامید کردن آنها نسبت به نظام  اسلامی بزرگترین ظلم و گناه است.

امام جمعه موقت مهریز با گرامیداشت روز نهم دی ماه اظهار داشت : تقوا یعنی حرکت عظیم و تاثیرگذار قاطبه ملت و بیداری آنها در مقابل فتنه گری دشمنان اسلام و ایران در روز نهم دی ماه سال 88 و این یکی از مصادیق تقوای سیاسی بود که بالاترین فضیلت است.

زارع زاده تاکید کرد: دفاع از ولایت، دفاع از نظام است و دفاع از شخص خاصی نیست. سالروز حماسه تاریخی نهم دی ماه را گرامی می داریم. روزی که مردم یکپارچه در دفاع از اسلام و ولایت مطلقه فقیه راهپیمایی کردند و حرکت های زشت جریان فتنه که به جنگ با نظام الهی برخاسته بودند را محکوم کردند.

وی در پایان خطبه ها ضمن آرزوی سربلندی برای مسئولین صدیق نظام، برای کسانی که از روی غفلت در جریان فتنه ها دخیل بوده اند آرزوی غفران الهی کرد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین