Identificador : 26579083
معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما در یزد خبر داد

بومی سازی 80 درصدی زیرساخت‌های صداوسیما/مصرف‌زدگی و اشاعه فرهنگ ابتذال،از اهداف رسانه های سرمایه داری


معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما گفت: باوجود مشکلات مالی فراوان در سال‌های گذشته تلاش زیادی در این حوزه صورت گرفته و اکنون بیش از 80 درصد زیرساخت‌های ما در صداوسیما محصولات داخلی هستند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزد امروز؛ معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیمای کشور در آیین افتتاح پروژه‌های صداوسیمای مرکز یزد رسانه را پایه و اساس هر نظام جامع و کامل دانست و گفت: امام راحل مبارزه خود را از طریق ابزار و افراد رسانه یعنی رسانه‌های مکتوب، نوار و کسانی که رسانه‌ای بودند به سرانجام رساند.

دکتر رضا علیدادی گستره تأثیر رسانه را از طفل یک‌ساله تا فرد 90 ساله عنوان کرد و اظهار داشت: گستره تاثیررسانه‌ها زیاد بوده و در نقاط مختلف جهان بسط پیدا می‌کند.

علیدادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رسانه خنثی وجود ندارد متذکر شد: در پس ذهن هر رسانه‌ای اهدافی نهادینه‌شده که رسانه‌ها را بر اساس آن به مثبت و یا منفی تقسیم می‌کنند.

وی در تقسیم‌بندی رسانه‌های عصر کنونی، آن‌ها را رسانه‌های مردم محور پاک اسلامی و پیرو سرمایه‌داری عنوان کرد و ابراز داشت: رسانه‌های سرمایه‌داری به دنبال ترویج لاابالی‌گری، مصرف‌زدگی، اشاعه فرهنگ ابتذال و بهره‌برداری سوء از کشورهای دیگر هستند که نمونه بارز آن را در انتخابات آمریکا به‌صورت کامل و واضح دیدیم بنابراین رسانه ملی باید در چنین فضایی رقابت کرده و باهدف قرار دادن قرآن کریم و بیانات ائمه معصومین (ع) مسیر حرکت خود را پیداکرده و درراستای خوداتکایی و خودکفایی ملی، حرکت کند.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به اهمیت بالای کارکرد رسانه گفت: امروزه حتی برنامه‌های سرگرم‌کننده نیز درراستای تحقق اهداف صاحبان رسانه به کار گرفته می‌شوند و آمریکائی‌ها در هدف‌گذاری خود علناً در رسانه‌هایشان اعلام کردند که تا سال 2050 تمام مردم جهان باید مطابق میل آن‌ها زندگی و تفکر کنند و این مصداق جنگ نرم علیه کشورهای جهان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تأثیرپذیری رسانه ملی را در دو بخش جسم و روح دانست و گفت: معاونت توسعه و فناوری به‌مانند جسم رسانه بوده که باید تمام توان خود را برای رفع نیازها به کار بندد.

علیدادی ادامه داد: باوجود مشکلات مالی فراوان در سال‌های گذشته تلاش زیادی در این حوزه صورت گرفته و اکنون بیش از 80 درصد زیرساخت‌های ما در صداوسیما محصولات داخلی هستند.

معاون فناوری رسانه ملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام فرستنده‌ها و سیستم‌های فنی که در بخش‌های مختلف فرستنده بهره‌برداری می‌شود، ایرانی بوده و حتی برخی شرکت‌های معتبر خارجی نیز نتوانسته‌اند تولیدات ما را تولید کنند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین