Identificador : 32310542
آیت الله ناصری مطرح کرد

آمریکا به دنبال ایجاد تنش و درگیری مجدد در منطقه/دانشجوی ماهر با آموزش‌های سطحی تربیت نمی شود


آیت‌الله ناصری ضمن محکومت اقدامات و سخنان اخیر ترامپ در راستای به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، بیان داشت: این اقدامات جهت ایجاد تنش و درگیری مجدد در منطقه است.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به اینکه استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل با استفاده از دلارهای سعودی همواره به دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه در راستای تأمین امنیت اسرائیل و جلوگیری از پیشرفت مسلمین هستند، افزود: توطئه‌های این مستکبرین یکی پس از دیگری به یاری خداوند و با هوشیاری و وحدت مردم منطقه در حال خنثی شدن است.

آیت‌الله ناصری ضمن محکومت اقدامات و سخنان اخیر ترامپ در راستای به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، بیان داشت: این اقدامات جهت ایجاد تنش و درگیری مجدد در منطقه است و همه باید نسبت به مکر و حیله‌های این دشمنان قسم خرده‌ی اسلام و مسلمین هوشیار باشند و با وحدت و یکدلی و اقدامات به‌موقع فتنه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات و اتفاقات اخیر منطقه ازجمله کشور یمن، افزود: سعودی‌ها قصد داشتند از طریق علی عبدالله صالح انقلاب یمن را سرکوب و این کشور را دچار فتنه‌های عظیم کنند اما با مرگ این فرد و خنثی شدن توطئه سعودی- اسرائیلی، مردم یمن جان تازه‌ای گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط امام راحل عظیم‌الشأن، تصریح کرد: این شورا توسط امام خمینی (ره) برای اصلاح امور دانشگاه‌ها و حرکت این مجموعه تأثیرگذار به سمت اسلامی شدن تشکیل شد و اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفت.

آیت الله ناصری  با تأکید بر اینکه همچنان دانشجویان و دانشگاهیان ما در معرض آسیب‌های گوناگون و توطئه‌های دشمنان قرار دارند و دشمن برای ضربه زدن به قشر دانشجو ما برنامه دارد و از ابزارهای گوناگون به‌خصوص فضای مجازی برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کند، بیان داشت: همه مسئولین فرهنگی و آموزشی کشور باید نسبت به این آسیب‌ها و معضلات فرهنگی موجود حساس باشند و برای حل آن‌ها تلاش کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با انتقاد از اینکه بسیاری از آموزش‌های دانشگاهی سطحی و غیرکاربردی است و دانشجوی ماهر و کارآمد با این آموزش‌ها تربیت نمی‌شود، اذعان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی درگرو تربیت نیروهای ماهر و کارآمد توسط دانشگاه‌ها است و این مهم باید بیشتر موردتوجه مسئولین ذی‌ربط و جامعه دانشگاهی قرار بگیرد؛ چراکه لازمه عدم وابستگی به بیگانگان تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق اقتصاد مقاومتی به نیروی کارآمد و ماهر و متخصص نیاز دارد که چنین نیروهایی باید توسط دانشگاه‌های ما تربیت شوند.

آیت‌الله ناصری در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تربیت دینی نوجوانان و جوانان افزود: در کنار آموزش‌های علمی آموزگاران، اساتید و به‌طور ویژه خانواده‌ها باید به تربیت دینی و اخلاقی جوانان و تربیت نیروهای باتقوا و متعهد توجه کنند چراکه پیشرفت کشور و سعادت جامعه جز با تکیه به علم و تعهد و تقوای آینده‌سازان ممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: این مهم همواره موردتوجه ائمه و امامان معصوم ما نیز قرار داشته است و پیامبر اکرم (ص) در احادیث متعددی نسبت به لزوم توجه خانواده‌ها و والدین به تربیت دینی و آموزش فرایض دینی به کودکان و نوجوانان تأکید داشتند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در پایان با اشاره به امتناع سردار قاسم سلیمانی از گرفتن نامه رئیس سازمان سیا آمریکا در جریان درگیری های منطقه ابوکمال سوریه و بازتاب آن در رسانه‌های جهان اظهار داشت: درباره ی محتوای این نامه حرف‌های زیادی زده‌شده؛ اما این اقدام عزتمندانه سردار عزیز سپاه ما نشان از اقتدار ایشان است و باعث شدعزت کشور و مسلمین حفظ و بر آن افزوده شود.

گفتنی است نمازگزاران یزدی پس از اقامه نماز جمعه و هم‌صدا با سایر مردم کشور با برگزاری تظاهراتی ضمن محکومیت اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، حمایت و همبستگی خود از مردم فلسطین را اعلام کردند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین