Identificador : 21316991

استفاده از ظرفیت روحانیون و اصناف در سوادآموزی


فرماندار مهریز گفت: امسال برای کسب موفقیت‌های بیشتر در حوزه سوادآموزی از ظرفیت روحانیون و اصناف در مهریز استفاده می‌شود.

به گزارش صبح مهریز،به نقل از خبرگزاری فارس ، سیدمحمد رستگاری در جلسه شورای سوادآموزی استان یزد با اشاره به کسب رتبه نخست توسط مهریز در حوزه عمل به تعهدات سوادآموزی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله ناحیه مقاومت بسیج و پایگاه‌های بسیج در سطح شهرستان همچنین ظرفیت مدارس از عوامل این موفقیت‌ها بوده است.

وی بیان اینکه مدیران مدارس مهریز همکاری بسیار خوبی در زمینه شناسایی والدین بی‌سواد دانش‌آموزان داشتند، عنوان کرد: هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های مختلف برقرار شد و نتیجه خروجی آن نیز مطلوب و مطابق با برنامه بود.

رستگاری با بیان اینکه امسال نیز از ظرفیت روحانیون، اصناف به ویژه بنگاه‌های املاک در شناسایی افراد بی‌سواد استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد نیز می‌توانند در این زمینه نقشی اساسی و مثمرثمر ایفا کنند.

رئیس آموزش و پرورش مهریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شناسایی، جذب و رفع معضل بی‌سوادی در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان مهریز بوده است، اظهار داشت: شناسایی بی‌سوادان و کم‌سوادان به شکل جدی مورد پیگیری قرار گرفت و با قدرت بخشیدن به بحث شناسایی، در هر دوره ورودی‌های زیادی نسبت به برنامه داشته‌ایم.

سیدعلی کارآموز عنوان کرد: در شهرستان مهریز هم در حوزه پوشش بی‌سوادان تبعه خارجی و هم شناسایی و جذب اولیای دانش‌آموزان موفق عمل شده به نحوی که 95 درصد اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان تحت آموزش قرار گرفتند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی آموزش سیار از سال گذشته بیان کرد: از معلمان فعال در حوزه آموزش نیز برای آموزش به سوادآموزان استفاده شده بر این اساس هم محتوای آموزشی و هم نحوه آموزش دوره انتقال با پایه ششم ابتدایی منطبق است.

کارآموز با بیان اینکه موضوع شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان امسال نیز به شکلی جدی در دستور کار ‌آموزش و پرورش شهرستان مهریز است، افزود: در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان فرمی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد که با تکمیل این فرم، امکان استفاده از اطلاعات والدین به شکل دقیق فراهم می‌شود.






آخرین عناوین آخرین عناوین