Identificador : 32033775
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مهریز:

72 کانون فرهنگی هنری مساجد به 20 هزار نفر مهریزی خدمات ارائه می دهد


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: 72 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان فعالیت دارد، سالانه به 20 هزار نفر از 50 هزار نفر جمعیت منطقه از خدمات این نهادهای فرهنگی بهره مند هستند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از ایرنا؛ سید رضا آقایی روز دوشنبه در نشست خبری با نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی شهرستان با تبریک آغاز ماه ربیع الاول سال 1439هجری قمری افزود: از این تعداد کانون فرهنگی هنری مساجد، 40 باب در حوزه شهری و بقیه در مناطق روستایی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مهریز از نظر تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در 10شهرستان استان یزد در جایگاه نخست قرار دارد، ادامه داد: این کانون ها رایگان با برگزاری دوره های آموزشی نسبت به اهدای کتاب و فعالیت های مذهبی و اجتماعی در حال فعالیت است.

این مسئول اظهار کرد: هم اکنون در روستاهای بخش مرکزی مهریز، 17باب کتابخانه در مساجد شهرستان با افزون بر 30هزار نسخه کتاب مورد نیاز مردم و به خصوص جوانان فعال است.

آقایی یادآور شد: در یکسال گذشته با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزون بر پنج هزار نسخه کتاب رایگان بین علاقه مندان و خانواده ها توزیع شده و همچنین تا پایان امسال ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز تاکید کرد: طرح تلاوت نور که همه شب در مساجد برگزار می شود امسال در افزون بر 100 مسجد شهری و روستایی اجرایی شده که مورد استقبال همگان قرار گرفته است.

آقایی اظهار کرد: هم اکنون انجمن های هنری در مهریز در رشته های مختلف با عضویت افزون بر 500 نفر در 2 بخش آقایان و بانوان فعال است و با برگزاری دوره های آموزشی نسبت به ارتقای علمی و عملی اعضا فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری دانش آموزان و دانشجویان شهرستان دوره های مختلف فرهنگی و هنری با حضور 300 نفر برگزار شده و تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین