بیش از 15 هزار نفر هر ماه از خدمات درمانی اورژانس بیمارستان میبد بهره مند می شوند/ ضرورت توجه به توسعه فضای فیزیکی اورژانس
به گزارش میبد خبر، دکتر علی دهقان معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به همراه تیم پایش عملکرد بیمارستان ها از واحدها و بخش های مختلف بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد بازدید کرد.
در این بازدید مدیران و کارشناسان حوزه معاونت درمان دانشگاه هر کدام به صورت جداگانه از بخش های مربوط به خود بازدید و نقاط قوت و ضعف را بررسی و در جلسه پایانی در خصوص رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بحث و تبادل نظر کردند.
دکتر علی دهقان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست پایانی که با حضور مسئولین بیمارستان و کارشناسان حوزه معاونت درمان برگزار شد هدف از انجام این بازدیدها را ارتقاء سیستم درمان و تلاش در جهت ارائه با کیفیت تر این خدمات به بیماران دانست و ابراز داشت: بعضی از مشکلات مطرح شده اختصاص به یک بیمارستان ندارد و مشکل کلی بیمارستان های استان و کشور است و قدم های مهمی برای حل آن برداشته شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد از صبوری کارکنان بخش های درمانی قدردانی کرد و گفت: به مشکلات این عزیزان واقف هستیم و با توجه به تنگناهای مالی امکان پرداخت بعضی از مطالبات کارکنان وجود نداشته و امیدواریم که بزودی شاهد رفع این مشکل باشیم
وی از مسئولین بیمارستان خواست که زیباسازی فضای فیزیکی و شاداب نمودن محیط بیمارستان را در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر دهقان افزود: در مجموع ارائه خدمات درمانی به مراجعان به این بیمارستان قابل قبول است در عین حال که در بعضی از بخش ها ارائه خدمات به نحو مطلوب صورت گرفته و قابل تقدیر است .
دکتر محمد حسین زارع مدیر درمان دانشگاه نیز عملکرد بیمارستان را خوب ارزیابی کرده و اظهار داشت: تعداد مراجعان به بیمارستان میبد بسیار زیاد است و این امر دلیلی بر اعتماد شهروندان و بیماران غیربومی مراجعه کننده به این بیمارستان است.
وی اورژانس بیمارستان میبد را یکی از شلوغ ترین اورژانس های استان دانست و عنوان کرد: ماهیانه قریب ۱۵۰۰۰ نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می نمایند و با توجه به این حجم مراجعه کننده باید فکری برای توسعه فضای فیزیکی این بخش کرد.
دکتر آقایی سرپرست بیمارستان نیز در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به مدیران و کارشناسان حاضر گفت: بنای ما بر این است که خدمات بیشتر و با کیفیت تر ارائه کنیم و در این مسیر انتقادات سازنده را پذیرا هستیم و طرح انتقاد و یادآوری نقاط ضعف نقش مهمی در موفقیت در هر سازمان دارد.
وی افزود: رشد هر مجموعه ای شناخت کامل مدیران از امکانات ، تجهیزات ، نیروی انسانی و پتانسیل های آن مجموعه است و یکی از راههای افزایش شناخت یادآوری نقاط قوت و ضعف توسط کارشناسان و افراد خبره می باشد.
شایان ذکر است تیم پایش عملکرد بیمارستان ها شامل مدیران و کارشناسان حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بدون اعلام قبلی با حضور در بیمارستان های سطح استان از بخش های مختلف بیمارستان بازدید و وضعیت تجهیزات پزشکی، حضور پزشکان و نیروی انسانی، فرآیندهای ارائه خدمات بالینی تشخیصی در قالب چک لیست های استاندارد مورد بررسی قرار می دهند.
انتهای پیام/اد
مطالب مرتبط:
- بیش از 15 هزار بیمار نیازمند از مساعدت های مالی بیمارستان میبد بهره مند شده اند/ کادر درمانی بیمارستان حق ندارند بیمار را به فروشگاه یا مراکز خاصی ارجاع دهند
- طرح توسعه و بهسازی اورژانس بیمارستان میبد آغاز شد/ افزایش 24 تخت به اورژانس بیمارستان میبد
- 116 بیمار خاص در شهرستان میبد شناسایی شده است
- در جنگ تحمیلی زمان انتقال نیروی زخمی را به کمتر از 5 دقیقه رساندیم
- شایستگی اساس برنامه هایم است
- پزشکان و پرستاران با رفتار علمی و مسائل اخلاقی، رضایت مندی مردم را کسب می کند
- خودم را شاگرد آقای فاضل می دانم/ زیاد موافق تغییر و تحول در بخش های بیمارستان نیستم
- توزیع غذای ظهر تاسوعا بین بیماران بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد+ گزارش تصویری