Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد مطرح کرد

هماهنگی کامل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با ستاد کرونا


حجت الاسلام رضا شریفی در نشست خبری گفت: در این ایام به صورت کامل با ستاد کرونا هماهنگ بودیم به گونه ای که به محض ابلاغ تعطیلی نماز جمعه تمامی نمازهای جمعه در استان را تعطیل کردیم.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ حجت الاسلام رضا شریفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه به فرمان امام راحل پس از پیروزی انقلاب توسط آیت الله طالقانی برگزار شد، با گرامی داشت این روز گفت: اولین نماز جمعه در استان یزد نیز به امامت حضرت آیت الله شهید صدوقی در 12 مردادماه یعنی یک هفته پس از اقامه نمازجمعه در تهران برگزار شد.

اقامه نمازجمعه در 28 نقطه استان یزد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با بیان اینکه در حال حاضراقامه نمازجمعه در 28 نقطه استان یزد انجام می شود  گفت: با درخواست های زیادی از سوی مردم مناطق مختلف استان برای اقامه نمازجمعه روبرو هستیم اما با توجه به مصوبات شورای سیاستگذاری کشور و با توجه به اینکه مجوز اقامه نماز جمعه در بخش ها یا مناطق بالای 5 هزار نفر جمعیت داده می شود نمی توانیم در بسیاری از موارد به درخواست های مردمی پاسخ مثبت بدهیم که چاهک هرات، بفروئیه میبد و خرانق نمونه ای از این مناطق هستند.

شریفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستورالعمل های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: امسال نیز یکسری برنامه ها ابلاغ شده که در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوب گردید تا دستگاه های مسئول نظیر صدا وسیما، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری و ... در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: با توجه به شرایط خاص استان برنامه های گردهمایی ائمه جمعه و مسئولان ستادی را برگزار نخواهیم کرد.

هماهنگی کامل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با ستاد کرونا

این مقام مسئول با اشاره به همکاری خوب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با ستاد کرونا گفت: در این ایام به صورت کامل با ستاد کرونا هماهنگ بودیم به گونه ای که به محض ابلاغ تعطیلی نماز جمعه تمامی نمازهای جمعه در استان را تعطیل کردیم و پس از ابلاغ بازگشایی پس از 4 ماه، مجددا با هماهنگی رئیس ستاد استانی کرونا و دانشگاه علوم پزشکی اقدام به برپایی نماز جمعه در مناطق سفید و زرد استان کردیم.

شریفی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات ستادهای نمازجمعه به افراد آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب قرارگاه مواسات در استان ها به ریاست ائمه جمعه تشکیل شد و در رزمایش اول بالغ بر 25 هزار بسته معیشتی با همکاری دستگاه های مختلف و خیرین بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات با محوریت ائمه جمعه از فردا

وی در ادامه از اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات در استان با محوریت ائمه جمعه خبر داد و گفت: در رزمایش مرحله دوم که فردا در دفتر آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد آغاز می شود کمک های نقدی و غیر نقدی معیشتی بین افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان با  محوریت ائمه جمعه و همکاری کمیته امداد، بسیج و سپاه توزیع خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برنامه های هفته نمازجمعه در فضای مجازی توسط دفاتر ائمه جمعه برگزار خواهد شد اظهار داشت: البته اقدامات ائمه جمعه در فضای مجازی مسبوق به سابقه است و دفاتر آنان در ایام شعبانیه و رمضان برنامه های خوبی را اجرایی کردند و در این هفته نیز برنامه هایی نظیر مسابقات و... اجرا خواهد شد ضمن اینکه شهرداری و صدا و سیما نیز برنامه های رسانه ای و نصب پلاکارد و بنر در سطح شهر را بر عهده دارند.

همکاری 2 هزار نفر با ستادهای نمازجمعه در سراسر استان

شریفی از همکاری 2 هزار نفر با ستادهای نمازجمعه در سراسر استان به صورت افتخاری خبر داد و گفت: این افراد در امر برگزاری نمازجمعه در سراسر استان بدون هیچ چشمداشت و حقوقی با ستادهای نمازجمعه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه پناهگاه و ملجا مردم هستند گفت: بسیاری از مردم مشکلات خود را با ائمه جمعه مطرح می کنند که تلاش می شود با روابط و تعاملیکه با دستگاه های اجرایی وجود دارد مشکلات مردم مرتفع شود اما به لحلظ قانونی اختیارات چندانی در مسائل اجرایی ندارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در خصوص پروژه های احداث مصلاهای نماز جمعه گفت: در سال های گذشته اعتبارات دولتی برای ساخت مصلا وجود داشت اما در چند سال اخیر هیچ بودجه دولتی به این امر اختصاص نیافته و به همین جهت پروژه احداث مصلا در دستور کار ما نیست البته مصلاهای میبد و اردکان نیز هنوز کامل نیستند ضمن اینکه مصلای بافق نیز مراحل پایانی را می گذراند.

وی در پایان شهرستان های اردکان، میبد، بخش بهمن ابرکوه و بهاباد را دارای بیشترین جمعیت نمازگزار در استان دانست.

انتهای پیام/ح
 






آخرین اخبار آخرین اخبار