Navigation Navigation

محتوا محتوا

بازیگر پیشکسوت یزدی:

یزدی ها با صرفه جوئی در مصرف برق مددکار هموطنان خود می شوند


محمد رضا امیر خانی گفت: مردم عزیز استان یزد با مشارکت در این پویش و صرفه جوئی در مصرف برق مددکار هموطنان خود خواهند شد.

محمدرضا امیرخانی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز؛  با اشاره به راه اندازی پویش سراسری «به وقت روشنایی» در حمایت از کاهش مصرف برق گفت: صنعت برق از صنايع زيربنايي بوده که گردش چرخهاي اقتصادي و نيز تامين رفاه اجتماعي به استمرار آن وابسته بوده ضمن اینکه این صنعت نیازمند سرمايه گذاري سنگين و صرف زمان طولاني جهت احداث تأسيسات توليد و انتقال است.

بازیگر سرشناس یزدی افزود: به طور نمونه هزینه سرمایه‌گذاری یک کیلووات نیروگاه برابر با ۱۰میلیون تومان است که عدد قابل توجهی به حساب می آید و برابر با یک دوم انرژی مصرفی توسط کولرهاست.

امیرخانی تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا به ویژه در استان کویری یزد طبیعی است که استفاده از انواع کولرها رایج بوده و بعضا به جهت خنک کردن اماکن، ساعت ها از آن ها استفاده می شود و این موضوع می توان در زمان اوج مصرف که معمولا از 12 تا 4 بعدازظهر است شبکه تولید و توزیع برق را با مشکل روبرو کند.

وی با بیان اینکه  به گفته کارشناسان میزان پیک بار مصرفی تابستان کمتر از 300 ساعت است اظهار داشت: وزارت نیرو برای تامین این میزان ساعت برق باید حداقل ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند که هزینه ای بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان را به کشور تحمیل می کند.

هنرمند پیشکسوت یزدی تصریح کرد: حالا اگر یک شهروند یزدی با پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» در طول شبانه روز تنها به مدت ۱۵ دقیقه کولر خود را خاموش کند به میزان ۱۰ میلیون تومان در هزینه تولید برق به کشور کمک کرده و اگر تمام هم استانی های عزیز چنین اقدام ارزشمندی را در طول روز انجام دهند با توجه به جمعیت یک میلیون و اندی استان چیزی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

امیرخانی خاطر نشان ساخت: حال اگر تنها ۵ میلیون نفر در سطح کشور به این پویش بپیوندند معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته که به اندازه کل بودجه عمرانی کشور و بیش از 90 درصد بودجه کل آموزش و پرورش است.

 نمایش نامه نویس یزدی در پایان ضمن اعلام پیوستن به پویش «به وقت روشنایی» تاکید کرد: بحمدالله ما در استان یزد به واسطه امکانات و تلاش های متخصصان صنعت برق در استان با قطعی و مشکلات عدیده برق روبرو نیستیم اما استان هایی وجود دارند که با این مشکلات در این گرمای هوا دست و پنجه نرم می کنند که انشاالله مردم عزیز استان یزد با مشارکت در این پویش و صرفه جوئی در مصرف برق زمینه رفع مشکلات این استان ها را فراهم و مددکار هموطنان خود خواهند شد.

انتهای پیام/ح





آخرین اخبار آخرین اخبار