Navigation Navigation

محتوا محتوا

در واکنش به رأی 128 کشور به قطعنامه حمایت از قدس؛

قطعنامه سازمان ملل علیه تصمیم آمریکا و هیمنه‌ای که دیگر وجود ندارد


در واقع اینکه 128 کشور به قطعنامه‌ای که علیه تصمیم آمریکا بود رأی مثبت دادند و تنها 9 کشور با آن مخالفت کردند، بیانگر جایگاه واقعی آمریکا است.

به گزارش یزدامروز، چند روز قبل مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نشست اضطراري خود پيش نويس قطعنامه‌اي را که اقدام آمریکا را درباره قدس محکوم مي‌کند با 128 رأي موافق تصويب کرد.

این اقدام کشورهای مختلف اما دارای پیام مهمی است و نشان می دهد ایالات متحده حتی در بین کشورهای هم پیمانش هم دیگر جایگاه گذشته را ندارد. در واقع اینکه 128 کشور به قطعنامه‌ای که علیه تصمیم آمریکا بود رأی مثبت دادند و تنها 9 کشور با آن مخالفت کردند، بیانگر جایگاه واقعی آمریکا است.

نکته جالب توجه اینکه تعدادی از کشورهایی که به این قطعنامه ضدآمریکایی رأی مثبت دادند کشورهایی هستند که مورد حمایت مالی آمریکا هم قرار دارند و رئیس جمهور آمریکا حتی آن ها را تهدید کرده بود که در صورت مخالفت با تصمیم این کشور، آن ها را از حمایت مالی خود محروم خواهد کرد.

چند روز قبل از اینکه ترامپ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کند، رهبر انقلاب در واکنش به این تصمیم آمریکا فرمودند: «اینکه ادعا می‌کنند می‌خواهند قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کنند، با این کار بلاشک ضربه بزرگتری خواهند خورد.»

به نظر می رسد ضربه بزرگتری که رهبر معظم انقلاب فرموند خیلی زود شروع شد و هنوز زمان زیادی از این اقدام آمریکا نگذشته شاهد واکنش های معنادار در قبال این مسئله هستیم. اینکه کشورهای اروپایی از مخالفت با انتقال پایتخت اسرائیل چه نیتی دارند، مسئله دیگری است اما آنچه مهم است اینکه آمریکای ابرقدرت حال به جایی رسیده که حتی اروپایی ها نیز برای حرف و تصمیم رئیس جمهور این کشور اهمیتی قائل نیستند.

این در حالی است که چندی قبل نیز نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در رابطه با موشک های شلیک شده از سوی یمن به سمت عربستان مدعی شده بود آن موشک ها متعلق به ایران است، اما این ادعای سفیر آمریکا نیز با واکنش دبیرکل و مقامات سازمان ملل مواجهه شد و بار دیگر در سازمان ملل علیه مواضع آمریکا موضع گیری شد.

آمریکایی که در سال‌های اخیر کسانی در کشور خود ما راه‌حل برون‌رفت از مشکلات را تکیه بر آن می پنداشتند حال کارش به جایی رسیده که حتی مقامات تشریفاتی سازمان ملل هم به او اعتراض می کنند و کشورهای هم پیمانش هم از اینکه علیه او قطعنامه امضا کنند ابایی ندارند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار