Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

حماسه 9 دی؛ صبر انقلابی مردم بود که تبدیل به قیام شد


رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: در سال 88، غربی ها با تمام توان در ایجاد روحیه ناامیدی بین صفوف مردم مومن دمیدند و این وقایع موجب گستاخی بیشتر آمریکا و کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم های جدیدشد.

به گزارش یزدامروز؛ رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدندا بابیان اینکه ایجاد شکاف اجتماعی یکی از تبعات فتنه 88 بود گفت: شکاف اجتماعی در سال 88 حاصل تفرقه بین خواص انقلاب بود و این تفرقه تاثیر بسزایی نیز در طمع دشمنان خارجی در تغییر  روند انقلاب داشت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی اظهار کرد: قبل از 88 در کشور هرگز رویارویی اجتماعی بین اقشار مردم نداشتیم، وحدت، بین تمام اقشار جامعه حاکم بود، همه برای شرکت در انتخابات ها و مشارکت در فعالیت های اجتماعی یکدل و همصدا بودند، ملت مقابل هم صف آرایی نداشتند، اما در سال 88 مردم به تبع خواص بی بصیرت و غافل رو در روی شدند و بعد از آن صف آرایی داخلی، دشمن خارجی طمع کرد در اصل کیان نظام طمع ورزید و تمام تلاش خود را روی سرنگونی نظام اسلامی گذاشت.

وی افزود: در ابتدای امر شاید غربی ها  به ذهن شان هم نمی رسید به این شکل بتوانند در بین صفوف ملت ایران رخنه کنند اما بعد از آن وقایع ، آنها نیز فرصت را برای نفوذ و شکست انقلاب و اهداف انقلاب غنیمت شمردند.

دکتر ابویی اذعان کرد: وقتی اختلاف پیش آمد حضرت امام خامنه‌ای به سران فتنه تذکر دادند منشا ناامنی و آشوب می شوید و بعد خودتان نمی تونید اوضاع را مدیریت کنید.

وی بابیان اینکه سال 88 خواص داخلی در اثر هوای نفسانی آب را گل آلود کردند و این امر فرصت مغتنمی برای کشورهای غربی شد گفت: غربی ها با تمام توان در  ایجاد روحیه ناامیدی بین صفوف مردم مومن دمیدند و کمال سوءاستفاده را از آشوب داخلی کردند و وقایع 88 موجب گستاخی بیشتر آمریکا و کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم های جدید  شد.

کارشناس فرهنگی مذهبی تصریح کرد: خرداد 88 تا 9 دی یک فرصت 8 ماهه برای فتنه گران و آشوب گران بود، در همان روزهای ابتدایی بر اثر رهنمودهای رهبری عموم مردم راهشان را از آشوبگران جدا کردند و ملت ایران در مدت 8 ماهه صبوری کردند و با بصیرت تمام و به خواست امام خامنه ای از ایجاد درگیری و دامن زدن به اختلافات سیاسی خودداری کردند.

دکتر ابویی اذعان کرد: در این فرصت 8 ماهه ملت به فتنه گران، سران فتنه  درنهایت بی شرمی با همکاری ازاذل و اوباش و دشمنان خارجی هر چه خواستند کردند ، خون ها ریختند ، به مقدسات اسلام توهین کردند، اصل ولایت فقیه را نشانه رفتند و در روز عاشورای حسینی نیز با وقاحت تمام به عزاداران حسینی و عزای حسین(ع) بی حرمتی کرده و خون مردم مومن را به جوش آوردند.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: بعد از 8 ماه صبر انقلابی تبدیل به قیام شد، فرصتی که برای بصیرت گرفتن داده شد بس بود  و مجموعه ای که کورکورانه حرکت می کردند و موجب ایجاد طمع در دشمنان خارجی شدند با جوشش مردمی و  اقدام انقلابی ملت ایران  فهمیدند هیچ‌گاه نمی توانند در مسیر انقلاب تغییر ایجاد کنند.

انتهای پیام/ک
 






آخرین اخبار آخرین اخبار