Navigation Navigation

محتوا محتوا


ورود پیامکی روحانی به انتخابات خرداد


پیامک روحانی عملا استراتژی انتخاباتی مدافعان دولت او محسوب می‌شود و باید دید منتقدان دولت روحانی وارد این زمین بازی می‌شوند یا نقطه چالش را تغییر می‌دهند؟‌

به گزارش یزد امروز، در آخرین نوروز ریاست‌جمهوری حسن روحانی، او ترک عادت نکرد و به همه مردم پیامک تبریک عید فرستاد. احتمالا شوخی‌ها و کنایه‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی با این پیامک را کم و بیش دیده‌اید اما نکته مهم‌تر از این حاشیه‌ها، متن پیام جناب رئیس‌جمهور است.

روحانی در پیام تبریک آرزوی «پایان تحریم و کرونا» و طلوع «گشایش و سلامتی» کرده، یعنی همانطور که پایان کرونا منجر به طلوع سلامتی می‌شود، پایان تحریم گشایش ایجاد می‌کند. رئیس‌جمهور کشف بزرگی نکرده و از سال ۹۱ خودش و همفکرانش این حرف را در صحنه سیاسی ایران به مجادله اصلی تبدیل کردند.

طبیعتاً حرف روحانی درباره «گشایش» در حالی که کمتر از ۵ ماه تا پایان دولت او مانده یک گزاره خبری از سوی رئیس دولت مستقر حساب نمی‌شود، و باید از منظر انتخابات ریاست‌جمهوری به آن نگاه کرد.

قبلا گفتیم انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۱۴۰۰ به صحنه تعیین تکلیف جریانات سیاسی با «دولت روحانی» تبدیل می‌شود، از این منظر اگر چالش انتخابات حول مسئله «عدالت» و «کارآمدی» شکل بگیرد شانس منتقدان دولت برای پیروزی بالا می‌رود، برای همین نکته است که روحانی و اصلاح‌طلبان چالش سیاست خارجی را مثل انتخابات ۹۲ تنها راه بازسازی انتخاباتی خودشان می‌دانند.

بازسازی چالش اجتماعی درباره اینکه «مذاکره کنیم یا خیر» و گره زدن مسئله گشایش اقتصادی به تصمیمات دولت آمریکا درباره بازگشت به برجام در هفته‌های آینده شدت بیشتری می‌گیرد، پیامک روحانی عملا استراتژی انتخاباتی مدافعان دولت او محسوب می‌شود و باید دید منتقدان دولت روحانی وارد این زمین بازی می‌شوند یا نقطه چالش را تغییر می‌دهند؟‌

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار