Navigation Navigation

محتوا محتوا

مردم و کادر درمان یکصدا تأکید دارند

لزوم محدودیت‌های ویژه برای سفرهای نوروزی به یزد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار اعمال محدودیت‌های ویژه سفر نوروز ۱۴۰۰ در استان یزد شد.

به گزارش یزد امروز، تصمیمات عجیب ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا مبنی بر آزاد بودن سفر به شهرهای آبی و زود موجی از نگرانی ها را برای مردم و به ویژه کادرمان ایجاد کرده است. موضوعی که با انتقاد شدید وزیر بهداشت نیز همراه شد.

استان یزد از جمله استان های مقصد گردشگری است که هر ساله گردشگران زیادی را می پذیرد و امسال نیز تا کنون از آبی و زرد بودن همه شهرهای این استان از نظر کرونایی سخن گفته شده است که این به معنای آزاد بودن سفر به همه شهرهای این استان است. همین امر موجب نگرانی شدید بین کادر درمان و مردم شده است به ویژه آنکه طی روزهای اخیر شاهد گسترش کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرهای مختلف این استان هستیم به طوری که تا کنون در پنج شهرستان استان یزد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شده است.

آزاد گذاشتن سفرها یعنی بازی با جان مردم

مردم استان یزد معتقدند مسافرت به استان یزد در شرایط بحرانی کنونی با سوغاتی ویژه مسافران یعنی کرونای انگلیسی همراه خواهد بر همین اساس آن‌ها خواستار محدودیت در سفر به این استان هستند.

یکی از مخاطبان یزدرسا در پیامی اعلام کرده بود: «ینکه سفر به شهرهای آبی و زرد مجاز باشد،  یعنی اصرار بر قرمز کردن همه شهرها!

اصلا مگر تفاوت خیلی زیادی بین شهر آبی و زرد و نارنجی و حتی قرمز وجود دارد؟ آزاد گذاشتن سفرها یعنی بازی با جان مردم!

اصلا اگر فقط از نظر اقتصادی هم نگاه کنیم افزایش کرونا خودش هزینه‌های اقتصادی زیادی دارد. پس آزاد گذاشتن سفر در ایام نوروز، یعنی انتشار بیشتر ویروس و به تبع آن تحمیل هزینه‌های بیشتر اقتصادی به کشور و مردم.

آقایان واقعا اگر نگران پیامدهای اقتصادی کرونا هستن باید برای مهار ویروس تلاش کنند نه اینکه با تصمیم های عجیب، بر گسترش آن دامن بزنند!»

محدودیت‌های ویژه سفر نوروز ۱۴۰۰ در یزد اعمال شود

میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار اعمال محدودیت‌های ویژه سفر نوروز ۱۴۰۰ در استان یزد شد.

در این نامه آمده است: «مزید استحضار اینکه موضوع اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان یزد در نوروز ۱۴۰۰ در جلسه اخیر هیات امنای این دانشگاه که با حضور استاندار محترم و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، مطرح و مورد تاکید ویژه قرار گرفته است؛ لذا از حضرتعالی استدعا می‌شود با عنایت به اهمیت موضوع و در پاسداشت زحمات و مجاهدت‌های شبانه روزی کارکنان بهداشت و درمان، بویژه ۴ شهید مدافع سلامت استان و همچنین در راستای حفظ دستاورد‌های ارزشمند نظام سلامت و طرح سردار شهید سلیمانی در کنترل بیماری، دستور فرمائید محدودیت‌های ویژه سفر‌های نوروز ۱۴۰۰ جهت استان یزد نیز همانند سایر استان‌های مهمانپذیر اعمال گردد.»

از پذیرش مسافران نوروزی به استان یزد ممانعت شود

هیات مدیره سازمان نظام پرستاری یزد نیز در بیانیه‌ای از مسئولان اجرایی استان درخواست کرد تا از پذیرش مسافران نوروزی ممانعت شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «علی‌رغم هشدارهای مکرر متاسفانه دورهمی‌ها و مسافرت‌ها آغاز شده، کارگران غیربومی در شهر ازدیاد یافته، حضور بیماران غیربومی از مناطق خطرخیز در استان افزایش یافته، رفت و آمدهای غیرضروری و فعالیت کسبه محترم و ازدحام و عدم رعایت فواصل اجتماعی ، نزدن ماسک توسط مردم فزونی یافته و از طرف دیگر فشار کاری یکساله به کادر درمان موجب خستگی مفرط آنها شده است.

لذا هیات مدیره نظام پرستاری یزد ضمن سپاس از زحمات کادر درمان، از شما مسئولین اجرایی استان درخواست دارد تا ضمن تشویق مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری، با راهکارهای مناسب و تصمیمی درست و عاقلانه همانند سایر استان‌های همجوار از پذیرش مسافران نوروزی خودداری شود تا شاهد شیوع مجدد این بیماری سرکش جهش یافته نباشیم چرا که در غیر این صورت اردیبهشت سختی را در سال آینده خواهیم داشت.»

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار