Navigation Navigation

محتوا محتوا

موفقیت در ورزش اتفاقی نیست

آقایان مدیران ارشد استان، غول های صنعت و معدن حق ورزش را عادلانه به مردم بدهند!


ورزش یزد، باید اولویت ها را مشخص کند و صنایع و معادن استان ملزم به پرداخت حق ورزش به مردمی باشند که آلودگی زیست محیطی عاید اصلیشان از این ورزش است و بس!

به گزارش یزدامروز، امید حسین مرشدی کارشناس ورزش و رسانه یزد در یادداشتی نوشت ورزش عامل سلامت و نشاط جامعه و مانع تعیین کننده بزرگ آسیب های اجتماعی است. در سال های اخیر نگاه غیرورزشی، فانتزی و فرعی تصمیم گیرندگان ارشد استان سبب شده ورزش استان شاهد حضور باشگاههای جدید که نبض ورزش هستند نباشد. برخی هم که رفتند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند!

***یزد باشگاهی با قدمت دو دهه ندارد؟! 

گاه با تفکر غیر ورزشی برای بازه زمان کوتاهی هزینه ای در ورزش شده و بعد هم دیگر خبری از آن تیم دیگر نشد، چرا که هدف کار پایدار و ماندگار برای آینده ورزش این دیار نبوده است!

سال ها اصفهانی ها را برای باشگاهداری پایدار مثال زدیم. سپاهان و ذوب یعنی اصفهان.چرا یزد باشگاهی با قدمت دو دهه ندارد؟! مگر نمی گویید یزد دومین استان معدنی ایران، چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور.هشتمین استان صادرکننده محصولات غیرنفتی این مملکت ! عاید مردم از این آمار چیست؟

***کرمان موفق در تیم داری اما یزد؟

راه دوری نرویم، دیگر همسایه اینوری را مثال نمی زنم. همسایه اونوری هم گوی سبقت را ربوده با برنامه ریزی هدفمند بر پایه باشگاهداری مدرن، پایدار روی غول های صنعت و معدن. خواهش می کنم به موفقیت خیره کننده کرمانی ها در فصل اخیر توجه کنید:

قهرمانی مس کرمان در لیگ برتر هندبال، ▫️صعود مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال، مس کرمان با اختلاف یک گل و هم امتیاز با آلومینیوم از صعود به لیگ برتر باز ماند، قهرمانی شهرداری بم در لیگ برتر فوتبال بانوان، قهرمانی مس رفسنجان در لیگ برتر فوتسال بانوان، بقای گل گهر در لیگ برتر فوتبال (در اولین حضور در لیگ برتر) و در سال های اخیر کرمانی ها سه تیم در لیگ دسته اول و سه تیم در لیگ دو فوتبال معرفی کردند.

***موفقیت استان های همجوار در ورزش اتفاقی نیست

وحتی تیم داری فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر والیبال اتفاقی نیست، مدیران ارشد کرمان، برای ماندگاری از دو دهه پیش تا به امروز به تدریج با برنامه ریزی هدفمند، کار پایه دقیق و احداث زیرساخت های مجهز و مدرن موفقیت امروز را رقم زده اند!

ورزش یزد، باید اولویت ها را مشخص کند. باشگاهها را برای ماندگاری، تدریجی به داشتن زیرساخت استاندارد ترغیب کند. صنایع و معادن استان را ملزم به پرداخت حق ورزش به مردمی کند که آلودگی زیست محیطی عاید اصلیشان از این ورزش است و بس!

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار