Navigation Navigation

محتوا محتوا

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد:

اجاره‌نشینی 40 درصد یزدی‌ها/ حدود 20 درصد خانه‌های یزد خالی از سکنه


نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد گفت: طبق شواهد ومشاهدات میدانی حدود40درصد خانوارهای یزدی مستاجر هستند.

به گزارش یزد امروز، محمد رضا دشتی نژاد با بیان اینکه تقریبا 40درصد خانوارهای یزد مستاجر هستند اظهار داشت: امار مستاجری در شهر یزد نسبت به استانهای همجوار کمتر می باشد زیرا مردم یزد معتقد هستند یک جوان باید هرچه سریعتر مسکن مستقلی را برای خود مهیا کند به همین دلیل تعداد اجاره نشینان در یزد کم می باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته به علت بیماری کرونا و مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تمدید مهلت خانه های اجاره ای، جابه جایی اجاره نشینان به کمترین حد ممکن رسید ولی با همه این شرایط در برخی نقاط  شهر، قیمت اجاره با افزایش روبه رو بود.

دشتی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه  متاسفانه فرهنگ خانه های مجردی در سطح یزد در حال گسترش می باشد تصریح کرد: در بعضی از مجتمع های منطقه صفائیه بعضا حدود30درصد خانه ها خالی بوده و تبدیل به خانه های مجردی  برای جوانان شده است.

دشتی نژآد با بیان اینکه  این آمار در مجموع برای شهر یزد در حدود15الی20درصد می باشد ابراز داشت:با شناسایی خانه های خالی میتوان امید داشت قیمت مسکن تاحدودی با کاهش روبه رو باشد.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر دچار رکود می باشد تصریح کرد: رکود بازار مسکن در یزد از اوایل اسفند99شروع شده وتاکنون نیز ادامه دارد ومتاسفانه این رکود نه تنها باعث کاهش قیمت مسکن نشده بلکه تا حدودی باافزایش قیمت نیز مواجه بوده است.

وی ادامه داد:  افزایش قیمت مصالح ساختمانی وافزایش حقوق کارگران عاملهایی بوده که باعث شده قیمت مسکن در ابتدای سال جدید با افزایش قیمت روبه رو باشد.

دشتی نژآد نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد در پایان اظهار داشت: اگر روند رکود فعلی در بازار مسکن ادامه داشته باشد و طرح مالیات برخانه های خالی نیز به خوبی اجرا شود طبیعتا باید باعث کاهش قیمت مسکن شود.

 انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار