نسبت دادن هر حادثه ای به آموزش و پرورش بيانصافي است
به گزارش یزدرسا؛ "رضا كرمينژاد"در مورد حوادث اخير اقدام به خودكشي دو دانشآموز استان، اظهار كرد: موفقيتهاي چندين ساله آموزش و پرورش استان يزد در سطح كشور، در حالي كه برخي از استان را به الگوبرداري ترغيب كرده است، متاسفانه برخي افراد را بنا به دلايلي نامشخص بر آن داشته تا تلاشهاي صورت گرفته در آموزش و پرورش يزد را كمرنگ جلوه دهند.
وي افزود: به طور معمول كسي كه به لحاظ سلامت روان دچار مشكل باشد، در ديگر امور زندگي از جمله تحصيل نيز دچار مشكل ميشود و لذا اين كه دانشآموزان يزدي در امر تحصيل موفق بودهاند نشانگر برخورداري نسبتاً مطلوب دانشآموزان يزدي از سلامت رواني است.
وي در ادامه به خودكشي اخير يك دانشجو در يكي از مجتمعهاي مسکونی يزد كه از سوي برخي سايتها به شكلي ناصحيح به عنوان خودكشي دانشآموز يزدي انعكاس داده شده بود، اشاره كرد و گفت: همه در برابر جامعه خود مسئول هستيم و نبايد با انعكاس اخبار اشتباه خانوادهها و جامعهي پوياي يزد را مشوش و دچار اضطراب كرد چرا كه شايد همين اقدامات فاقد تعامل نيز ميتواند سرمنشاء و اثرگذار در بروز چنين حوادثي در آينده باشد.
كرمينژاد با اذعان وجود يكسري محدوديتها به دليل تعداد مشاور و فقر پوشش مشارهاي در اموزش و پرورش از گذشته تاكنون، خاطرنشان كرد: با وجود اين محدوديتها، يكي از دانشآموزاني كه اخيراً در يزد اقدام به خودكشي كرد، تحت پوشش مشاوره آموزش و پرورش بود و حتي از سوي هسته مشاوره ناحيه دو يزد به روانپزشك معرفي شده بود.
وي با بيان اين كه اقدامات مشاورهاي آموزش و پرورش براي دانش اموزان مبتني بر خانواده است، تاكيد كرد: در همين راستا نيز مشاورههايي با خانوادهي اين دانشآموز صورت گرفته بود و از سوي ديگر اين اتفاق نيز در محيطي غير از محيط تحصيل روي داده است لذا بيانصافي است كه برخي اين حادثه تلخ را به آموزش و پرورش نسبت دهند.
اين مسئول با تاكيد بر اين آموزش و پرورش استان تمام تلاش خود را براي رفع مشكلات دانشآموزان صورت ميدهد، عنوان كرد: البته گاهاً مشكلات چنان عميق است كه لازم است خانوادهها نيز با جديت بيشتري با آموزش و پرورش براي رفع مشكل تلاش مضاعف داشته باشند ولي اين در حالي است كه برخي خانوادهها مشكلات فرزندانشان را كتمان ميكنند.
وي معتقد است كه همكاري خانوادهها بسيار در رفع مشكلات دانشآموزان تاثيرگذار است و خانوادهها بايد به آموزش و پرورش براي بيان مشكلات دانشآموزشان اعتماد كنند چرا كه مسائلي كه در اتاق مشاوره رد و بدل ميشود به هيچ وجه به بيرون منتقل نميشود و حتي به گوش معلمان و مدير مدرسه نيز نميرسد.
كرمينژاد بيان كرد: از طرفي، دانشآموزان در بسياري از اوقات ابتدا با مشكلات درون خانواده مواجه ميشوند و پس از مدتي به صورت مشكلات تحصيلي و غيره در مدرسه بروز كرده و معلم و مدير را درگير ميسازد در حالي كه بيان مشكلات و دريافت مشاوره ميتواند مانع بروز بسياري از مشكلات بعدي شود و دانشآموزان يزدي را علاوه بر موفقيت تحصيلي، در سلامت روان نيز به الگويي در كشور بدل سازد.
رئيس اداره مشاوره تحصيلي و تربيتي آموزش و پرورش استان يزد در پايان نيز با بيان اين كه هر انساني به رنگي آفريده شده و تنوع و طيف اين رنگها به دنياي ما زيبايي ميدهد لذا نبايد انتظار داشته باشيم كه يك رنگ جلوهگر رنگي ديگر باشد، خطاب به خانوادهها توصيه كرد: بايد به قانون خلقت احترام گذاريم چرا كه خداوند هر انساني را با توانمنديهاي خاص خود فرد آفريده و خانوادهها بايد كمك كنند تا فرزندانشان براساس همين توانمنديها رشد يابند چرا كه با ايجاد فضاي رواني نامناسب ميتواند علي رغم توانايي بالا مانع رشد كودكان شود.
ایسنا
Related Assets:
- آیین «احلی من العسل» دانش آموزان یزدی
- دانش آموزان یزدی رتبه اول «آیه های تمدن» را از بین دیگر استان ها کسب کردند
- دانشگاه یزد؛ میزبان ششمین دوره نوآوری و ابتکارات دانش آموزی استان یزد +تصاویر
- علت خود کشی دختر دانش آموز در یزد
- دانش آموز بافقی خودش را حلق آویز کرد+جزییات
- دستی راهگشا از آستین متولیان استان برای مقابله با گسترش میل به خودکشی درخواهد آمد؟!