ID : 38888801
معاون وزیر آموزش و پرورش:

حدود30درصد دانش آموزان از دسترسی به شبکه شاد محروم هستند


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط فعلی کمک در خرید تبلت برای دانش آموزان به مانند ساخت یک مدرسه می باشد.

به گزارش یزدرسا، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد که با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و اعضای شورای آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد تصریح کرد: طرح هدایت با شعار " هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه " به صورت گسترده و با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همراهی و همکاری تمامی ارگانها و خیرین درسطح کشور در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت راه اندازی شبکه شاد علیرغم وجود مشکلاتی که در این سامانه وجود دارد نیز اظهار داشت: سالیان متمادی در ذهن مسئولین آموزش و پرورش دغدغه و آرزوی راه اندازی یک پلتفرم جامع آموزشی که تمامی دانش آموزان امکان دسترسی به آن را داشته باشند وجود داشته که با شیوع ویروس کرونا این امکان با همکاری همه مسئولین فراهم شد و هم اکنون نزدیک به 10 میلیون و 200 هزار نفر از دانش آموزان کشور در این سامانه فعال می باشند.

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور ادامه داد: نزدیک به 30 درصد دانش آموزان کشورهنوز امکان دسترسی به گوشی هوشمند ندارند که برای تهیه تبلت برای این تعداد دانش آموز نیاز به اعتبار 12 هزارمیلیارد تومانی می باشد که تاکنون و در قالب طرح هدایت و با همکاری تمامی ارگانها و خیرین تاکنون 130 هزار تبلت تهیه شده است.

حسینی با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری در صحبت های خود با مسئولین آموزش و پرورش خواسته بودند با بی عدالتی آموزشی مقابله شود گفت: مسئولین آموزش و پرورش در حال تلاش هستند تا سه نوع بی عدالتی آموزشی به وقوع نپیوندد که این سه نوع بی عدالتی شامل بی عدالتی تعادل منطقه ای، بی عدالتی مدرسه ای و بی عدالتی سیستمی می باشد.

وی با ذکر این نکته که در بی عدالتی تعادل منطقه ای باید تلاش کرد تا کتاب مناسب ومعلم توانمند در سراسر کشور به تعادل توزیع شود خاطرنشان کرد: در بی عدالتی مدرسه ای باید مدارسی را ایجاد تا علاوه بر آموزشهای عمومی به تمامی دانش آموزان با ویژگی های متفاوت توجه شود، موضوعی که در حال حاضرو باوجود 24 نوع مدرسه چالشی جدی برای وزارت آموزش و پرورش می باشد که برای حل این موضوع باید چاره اندیشی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش  در پایان با اشاره به تلاش برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت در کشورنیز گفت: لایه نظری و لایه برنامه ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب 600برنامه تدوین و تمام الزامات لازم برای اجرایی شدن این سند تدارک دیده شده و131 راهکار اجرایی نیز در قالب شش زیر نظام آماده شده که بر اساس ارزیابی ها بیشترین سهم مربوط به نظام رهبری و مدیریت می باشد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.