Skip to Content

فلاح فرماندار میبد:

معادنی که به منابع طبیعی ندوشن آسیب می رسانند خط قرمز ما هستند


در حوزه ميراث فرهنگي اقدامات خوبي شروع شده است و همه مسئولين بايد براي حفظ و بازسازي و نگهداري ميراث فرهنگي و ثبت آن در آثار تاريخي كشور بعنوان فضايي براي جذب توريست و گردشگر و ايجاد اشتغال تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار میبدخبر: شوراي اداري شهرستان ميبد صبح شنبه در حسینیه شهر ندوشن با حضور روسای ادارت میبد و مسئولین ندوشن برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  حجت الاسلام جوادی امام جمعه ندوشن به حضار خیر مقدم گفت.

سپس اعضای شورای شهر ندوشن و روستاهای اطراف آن نقطه نظرات و انتظارات خود را بازگو کردند.

در ادامه حسین فلاح فرماندار میبد وحدت را عامل توسعه و پیشرفت دانست و افزود: یکی از بحث هایی که در ندوشن مطرح است بحث معادن است. از روسای محیط زیست و منابع طبیعی می خواهم که به صورت ویژه این بحث را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: برخی از معادن از قبل مجوز گرفته اند. در این یکسال که بنده به عنوان فرماندار هستم فقط به یک معدن مجوز داده شده است.

فرماندار میبد با توجه به اینکه برخی از معادن زیاد ضرر نمی رسانند افزود: باید کمیته فنی تشکیل دهیم و با معادنی که ضرر زیادی نمی رساند همکاری شود و از آن هم خواسته شود تا برای بخش ندوشن مفید باشند.

فلاح گفت: با معادنی که در خط قرمز هستند و محیط زیست این منطقه را از بین می برند باید برخورد شود.

حسين فلاح ، افتتاح پروژهاي با اعتبارات بالا در بخش ندوشن را نشانه همكاري، تعامل و تلاش مسئولين شهرستان ميبد برشمرد و افزود : امروز خدمات فراواني به بركت تلاش هاي مسئولين و همت مردم در بخش ندوشن انجام گرفته است كه يكي از اين پروژه ها پروژه گازرساني به اين منطقه است كه از پيشرفت ۴۰ درصدي برخوردار است .

وي در ادامه با اشاره به در پيش بودن انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در شهرستانهاي ميبد و تفت به خاطر فقدان نماينده اين دو شهرستان در مجلس شوراي اسلامي گفت : انتظار مي رود مديران همه دستگاهها در اين زمينه همكاري كنند .

در پایان جلسه آیت الله اعرافی امام جمعه میبد سخنرانی خود را با نامه حضرت علی (ع) به یکی از کارگزاران حکومت خود آغاز کرد و نکات اخلاقی این نامه را به روسای شهرستان گوشزد کرد.

سپس امام جمعه ميبد افزود: محیط زیست، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، فرهنگ و معادن ندوشن باید محور رشد، توسعه و صیانت از این بخش باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان ساخت: در حوزه ميراث فرهنگي اقدامات خوبي شروع شده است و همه مسئولين بايد براي حفظ و بازسازي و نگهداري ميراث فرهنگي و ثبت آن در آثار تاريخي كشور بعنوان فضايي براي جذب توريست و گردشگر و ايجاد اشتغال تلاش كنند.

رئيس جامعه المصطفي العالميه منابع طبيعي را محور دوم توسعه اين بخش خواند و افزود : جهاد كشاورزي و منابع طبيعي با همكاري مسئولين، محيط زيست و منابع طبيعي بايد اين بخش را صيانت كنند و بخش زيادي از سرمايه گذاري و اشتغال بايد در حوزه منابع طبيعي و صنايع پاك و دامداري هدايت شود.

امام جمعه ميبد توجه به معادن بخش ندوشن و جلوگيري از صدور مجوزهاي بی حساب و کتاب را مورد توجه قرار داد و افزود: بايد در بخش معادن هم مديريت و مهندسي جامعي انجام شود تا علاوه بر جلوگيري از تخريب طبيعت با خام فروشي و استخراج بي رويه هم مقابله كرد .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، توجه به مسائل ورزشي، تعريض جاده و احداث جاده دوبانده در بلند مدت ، ‌پايه ريزي صنايع پاك و ايجاد اشتغال در منطقه و ارائه خدمات بهداشتي و درماني در بخش ندوشن را ضروري خواند.

Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.