Skip to Content

دکتر فلاح:

سبک زندگی اسلامی یکی از اثراتش آرامش روانی است


به گزارش خبرنگار میبدخبر: به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیدشت بسیج دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی باسخنرانی دکتر فلاح برگزار شد از سوی اداره بهزیستی میبد و با همکاری موسسه خیریه باب الحوائج دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی با تدریس دکتر محمدحسین فلاح در سالن اجتماعات موسسه خیریه باب الحوائج با حضور 70نفر برگزار گردید. دکتر فلاح ابعاد پيشرفت با مفهوم اسلامى را این طور برشمرد: سبك زندگى كردن، رفتار اجتماعى، شيوه‌ زيستن ... وی خاطرنشان ساخت: اگر از منظر معنويت به این قضیه نگاه كنيم كه هدف انسان رستگارى است، بايد به سبك زندگى اهميت دهيم. اگر به معنويت و رستگارى معنوى اعتقادى هم نداشته باشيم، براى زندگى راحت، زندگى برخوردار از امنيت روانى و اخلاقى، باز پرداختن به سبك زندگى مهم است. در واقع سبك زندگی، به همه‌ مسائلی برمی‌گردد كه متن زندگی انسان را شكل می‌دهند. دکتر فلاح در ترسیم چگونگی شكل‌گیری سبك و شیوه‌ی زندگی افزود: فرهنگ زندگی متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را که برای زندگی تعیین كنیم، سبك خاصی را به همراه می‌آورد. وی تحقق هدف اصلی تعیین‌شده در زندگی را نیازمند اعتقاد و ایمان به آن هدف دانست و افزود: بدون اعتقاد جدی و تلاش، هیچ هدفی محقق نمی‌شود. وی تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی یکی از اثراتش آرامش روانی است که در سایه آن پیشرفت هر چیزی حاصل می شود. با توجه به اینکه روح انسان بخشی از انسان است و تعالی انسان به این بخش بستگی دارد. آرامش انسان از طریق مال و ثروت به دست نمی آید، این تاکید صریح قرآن است. آرامش تنها از طریق ارتباط خدا به دست می آید، بحران بشر امروز به خاطر فاصله گرفتن از خدا و گاهاً مبارزه با خداست. دکتر فلاح در پایان با بیان اینکه تنها عاشورا را نباید یک حادثه بپنداریم گفت: ما باید از سبک زندگی عاشورایی در زندگی بهره ببریم. زیرا عاشورا یک مکتب است، این مطلب که گفته شده کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا یعنی همه روز عاشورا و همه جا کربلاست، که البته این فقط یک حدیث نیست بلکه یک کلام حکیمانه و عمیق است  که باید مورد توجه جدی در زندگی  قرار گیرد

به گزارش خبرنگار میبدخبر: به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیدشت بسیج دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی باسخنرانی دکتر فلاح برگزار شد

از سوی اداره بهزیستی میبد و با همکاری موسسه خیریه باب الحوائج دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی با تدریس دکتر محمدحسین فلاح در سالن اجتماعات موسسه خیریه باب الحوائج با حضور 70نفر برگزار گردید.

دکتر فلاح ابعاد پيشرفت با مفهوم اسلامى را این طور برشمرد: سبك زندگى كردن، رفتار اجتماعى، شيوه‌ زيستن ...

وی خاطرنشان ساخت: اگر از منظر معنويت به این قضیه نگاه كنيم كه هدف انسان رستگارى است، بايد به سبك زندگى اهميت دهيم. اگر به معنويت و رستگارى معنوى اعتقادى هم نداشته باشيم، براى زندگى راحت، زندگى برخوردار از امنيت روانى و اخلاقى، باز پرداختن به سبك زندگى مهم است. در واقع سبك زندگی، به همه‌ مسائلی برمی‌گردد كه متن زندگی انسان را شكل می‌دهند.

دکتر فلاح در ترسیم چگونگی شكل‌گیری سبك و شیوه‌ی زندگی افزود: فرهنگ زندگی متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را که برای زندگی تعیین كنیم، سبك خاصی را به همراه می‌آورد.

وی تحقق هدف اصلی تعیین‌شده در زندگی را نیازمند اعتقاد و ایمان به آن هدف دانست و افزود: بدون اعتقاد جدی و تلاش، هیچ هدفی محقق نمی‌شود.

وی تاکید کرد: سبک زندگی اسلامی یکی از اثراتش آرامش روانی است که در سایه آن پیشرفت هر چیزی حاصل می شود. با توجه به اینکه روح انسان بخشی از انسان است و تعالی انسان به این بخش بستگی دارد. آرامش انسان از طریق مال و ثروت به دست نمی آید، این تاکید صریح قرآن است. آرامش تنها از طریق ارتباط خدا به دست می آید، بحران بشر امروز به خاطر فاصله گرفتن از خدا و گاهاً مبارزه با خداست.

دکتر فلاح در پایان با بیان اینکه تنها عاشورا را نباید یک حادثه بپنداریم گفت: ما باید از سبک زندگی عاشورایی در زندگی بهره ببریم. زیرا عاشورا یک مکتب است، این مطلب که گفته شده کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا یعنی همه روز عاشورا و همه جا کربلاست، که البته این فقط یک حدیث نیست بلکه یک کلام حکیمانه و عمیق است  که باید مورد توجه جدی در زندگی  قرار گیرد




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.