Skip to Content

مدیر کل ثبت احوال استان یزد خبر داد

بهره‌مندی از خدمات با ارائه رسید ثبت‌نام کارت ملی


مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: قبض رسید ثبت نام به منزله کارت هوشمند بوده و دارندگان آن می‌توانند از خدمات دستگاه‌ها و بانک‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش میبد خبر، محمدعلی مکرمی در خصوص تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند متقاضیان گفت: با توجه به صحبت‌های سخنگوی سازمان ثبت احوال، از سال گذشته تولید بدنه‌های کارت‌ملی هوشمند در داخل کشور انجام می‌شود و چاپخانه دولتی نیز متولی تولید آنها شده و اکنون ثبت‌احوال منتظر تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند توسط چاپخانه دولتی برای صدوراست.

وی افزود: ثبت احوال کشور ظرفیت صدور ماهیانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را دارد و هر زمان که بدنه کارت‌ها تولید شود، ثبت احوال نیز آمادگی  این را دارد که کارت‌های هوشمند متقاضیان را صادر کند.

160 هزار یزدی واجد شرایط برای درخواست کارت ملی اقدام نکرده‌اند

مدیر کل ثبت احوال استان یزد عنوان کرد: در استان یزد 830 هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند که تاکنون حدود 670 هزار نفر برای درخواست کارت هوشمند اقدام کرده و حدود 160 هزار یزدی یا به عبارتی بیش از 19 درصد از واجدین شرایط هنوز هیچ اقدامی برای درخواست کارت ملی هوشمند انجام نداده‌اند.

مکرمی با بیان اینکه کارت های ملی نمونه قدیم از اول خردادماه از اعتبار ساقط شدند، ادامه داد: پس از دو مرحله تمدید اعتبار کارت‌های قدیم از فروردین امسال، تمامی کارت‌های نمونه قدیم فاقد اعتبار شدند و از ابتدای خردادماه سال نیز اشخاصی که برای درخواست کارت هوشمند ملی خود اقدام نکرده‌اند دیگر از خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها، ادارات و بانکها نمی‌توانند بهره‌مند شوند.

با ارائه رسید هیچگونه مشکلی برای دریافت خدمات وجود ندارد

وی با بیان اینکه تنها درخواست صدور کارت هوشمند در دفاتر پیشخوان برای بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌ها کافی است، عنوان کرد: افرادی که اقدام به ثبت نام برای کارت هوشمند ملی کنند قبض رسید ثبت نام دریافت می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این رسید به منزله کارت هوشمند بوده و دارندگان آن می‌توانند از خدمات دستگاه‌ها و بانک‌ها بهره‌مند شوند و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه رسید ثیت نام کارت ملی هوشمند تا زمان دریافت کارت اعتبار دارد، اضافه کرد: چنانچه فردی برای ثبت نام کارت ملی اقدام کرده و رسید دریافتی او مفقود شده است می‌تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی، بدون پرداخت وجه، کد رهگیری دریافت کند.

مکرمی خاطرنشان کرد: افرادی که هنوز برای ثبت نام کارت ملی اقدام نکرده‌اند هر چه زودتر با مراجعه به سایت www.ncr.ir مراحل درخواست را طی کرده و سپس با همراه داشتن شناسنامه و کدپستی محل سکونت خود، به دفاتر پیشخوان مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.