Skip to Content

مدير روابط عمومي انتقال خون استان یزد؛

آمار اهدای خون چهار ماهه اول میبد به بیش از یک هزار و 200 نفر رسید


مدير روابط عمومي انتقال خون استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 257 نفر در میبدخون اهدا کردند.

به گزارش میبد خبر، جواد فلاحتي مدير روابط عمومي انتقال خون استان یزد با تشکر از مشارکت مردم مومن شهرستان میبد بابت استقبال و مشارکت جدی در اهدای خون اظهار داشت: متوسط اهدای خون در کشور 27 درهزار و در استان یزد 36 در هزار است.

وی با بیان اینکه پایگاه انتقال میبد درسال 1385 به بهره برداری رسیده است، افزود: سال گذشته 4 هزار و 625 نفر در میبد  برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 4 هزار و 14 نفر خون اهدا کرده‌اند.

فلاحتی در تشریح آمار 4 ماهه سال جاری پایگاه انتقال خون این شهرستان، اظهار کرد: در این مدت از مجموع یک‌هزار و 525 مراجعه‌کننده به محل پایگاه انتقال خون میبد تعداد یک‌هزار و 257 نفر خون اهدا کرده‌اند.

وی افزود: در سال 95 از مجموع اهداکنندگان 96 نفر زن و 3 هزار و 918 نفر مرد بوده که از این تعداد 279 نفر برای بار اول و اهدا کنندگان مستمر 2 هزار و 736 نفر و 999 نفر افراد با سابقه بودند. در 4 ماهه ابتدای سال 96 نیز از مجموع اهدا کنندگان 22 نفر زن و یک هزار و 235 نفر مرد بوده که از این تعداد 970 نفر اهدا کنندگان مستمر و 287 نفر افراد با سابقه نفر هستند.

مدير روابط عمومي انتقال خون استان اهدای خون سالم را مشارکت در نعمت زندگی با دیگران دانست و افزود: داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال سن برای اهدا کنندگان مسنمر و 60 سال برای بار اولی ها و نداشتن بیماری‌های قلبی و ریوی از شرایط اهدای خون است.

فلاحتی در خصوص مشکلات مرکز خون میبد گفت:  مشکل اساسی در این مرکز کمبود نیروی فنی و نوسازی تجهیزات است. پایگاه انتقال خون میبد فقط مرکز ثابت خون گیری می باشد که ان شاالله در آینده توسعه و گسترش یابد.

وی با دعوت از خیران و نیکوکاران میبد برای اهدای خون به نیازمندان جامعه، خاطرنشان کرد: اهدای خون موجب ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه می‌شود و علاوه بر آن افراد با اهدای خون ضمن تأمین سلامت جسمی، در نجات جان همنوعان خود نیز مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/اد




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.