Skip to Content

پس از 2 ماه مدیریت

اسعفای مدیر کل bbc


در پی متهم شدن یکی از سیاستمداران سابق حزب محافظه کار بریتانیا به آزار جنسی کودکان در یکی از مهم ترین برنامه های خبری بی بی سی، جورج انتویسل، مدیرکل این سازمان از سمت خود کناره گیری کرده است.

جورج انتویسل کمتر از دو ماه هدایت بی بی سی را برعهده داشت. او هفدهم سپتامبر به این سمت انتخاب شده بود .

گزارش نیوزنایت-از برنامه های مطرح bbc - که به بررسی سوء استفاده جنسی کودکان در مراکز نگهداری کودکان ولز در دهه ۱۹۸۰ اختصاص داشت، از لرد آلپین-از سیاستمداران سابق حزب محافظه کار بریتانیا - به اسم نام نبرده است ولی مطالب منتشر شده در سایت های ایترنتی با استناد به این گزارش، او را به عنوان متهم شناختند.

انتویسل پیش از استعفا گفته بود که گزارش برنامه نیوزنایت به غلط لرد مک آلپاین، از اعضای برجسته حزب محافظه کار را به کودک آزاری متهم کرده بود و نباید از برنامه پخش می شد.

وی در طول ۵۴ روزی که هدایت بی بی سی را برعهده داشت، با چالش دیگری هم روبرو شد که مربوط به پخش نشدن گزارش تهیه شده به وسیله برنامه نیوز نایت درباره اتهام های وارد شده به یکی از شخصیت های تلویزیونی بی بی سی به نام جیمی سویل بود.

پلیس انگلیس می گوید جیمی سویل، مجری سابق بی بی سی ممکن است که در طول ۴۰ سال فعالیت هنری خود، حدود ۳۰۰ نفر را مورد آزار جنسی قرار داده باشد.  سویل سال گذشته درگذشت.. رعایت نشدن موازین اخلاقی و آزار جنسی کارکنان این شبکه دولتی انگلستان توسط مدیران از معضلات پر حاشیه bbc است.              



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.