Skip to Content


اختصاص پنجاه میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از صنعت زیلو به زیلوبافان میبدی


مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد گفت: تاکنون 110 فقره پرونده تسهیلات به مبلغ 27 میلیارد ریال برای حمایت از صنعت زیلو درمیبد به سرانجام رسیده است.

به گزارش میبدخبر، شهرستان میبد در سال 97 به‌عنوان شهر جهانی زیلو معرفی شد که در پی آن مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور با سفر به میبد، پنجاه میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از صنعت زیلو به زیلوبافان اختصاص داد.

خوش قامت بابیان اینکه در شهرستان میبد 200 دستگاه زیلو فعال بود افزود: با اختصاص این تسهیلات،260 دستگاه دیگر به تعداد دستگاه‌های فعال اضافه و زمینه اشتغال 200 نفری را درمیبد فراهم کرد.

وی تنوع سازی را یکی از مشکلات صنعت زیلو درمیبد خواند و گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد در این زمینه قرار بر این شد؛ در بحث طراحی نمونه‌های مختلف، صندوق کارآفرینی امید از افراد حمایت‌هایی را به عمل بیاورد تا بتوانند با تنوع سازی به بحث بازار فروششان کمک شود.

خوش قامت از اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به خریداران زیلو خبر داد و گفت: خاطرنشان کرد: ازجمله اقداماتی که صندوق کارآفرینی امید برای کمک به صنعت زیلو درمیبد دنبال می‌کند؛ پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای افرادی است که می‌خواهند زیلو را خریداری کنند تا کمکی به تولیدکنندگان صنعت زیلو و به بازار فروش بافندگان باشد.

در شهرستان میبد سالانه حدود 7 هزار مترمربع انواع زیلو به ارزش دو میلیارد تومان بافته می‌شود که بخشی از آن دروازه‌های کشور را گشوده و به چین، مالزی و کشورهای عربی منطقه صادر می‌شود.

رونق این صنعت در آینده می‌تواند علاوه بر معرفی این هنر صنعت، ارزآوری هنگفتی را هم می‌تواند عاید کشور کند.

انتهای پیام/



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.