Identificador : 33599568
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد اعلام کرد

ثبت نام بیش از 2 هزار نفر از استان یزد در سامانه کارورزی


مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد از ثبت نام بیش از ۲۲۰۰ نفر از استان یزد در سامانه کارورزی خبر داد.

به گزارش صبح مهریز؛ مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در طرح کلی کارورزی سهمیه استان یزد 4 هزار و 320 نفر بوده است گفت: تا بهمن ماه 2 هزار و 245 نفر از استان یزد در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد  686 نفر واجد شرایط بوده‌اند

محمد حسین ریاحی اظهار کرد: آغاز اجرای طرح کارورزی از اردیبهشت ماه امسال با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکترا از سوی وزارت کار انجام شده و 309 واحد پذیرنده برای جذب کارورزان در اجرای این طرح در استان یزد تا کنون ثبت نام کرده‌ا‌ند که این تعداد می‌تواند در استان به بیش از 36 هزار واحد افزایش یابد.

وی با اشاره به این که دوره کارورزی از چهار تا شش ماه است، اعلام کرد: پس از پایان یافتن دوره کارورزی، چنانچه کارفرما و کارورز، تمایل به ادامه همکاری با یکدیگر داشته باشند، کارفرما با اعلام این موضوع و بکارگیری کارورز به عنوان نیروی کاری خود تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی کارورز جذب شده، معاف خواهد بود .

ریاحی ادامه داد: کارفرمایان از سوی دیگر طی مدت کارورزی، از پرداخت حق‌الزحمه به کارورز معاف هستند چرا که پرداختی مربوطه از سوی دولت به کارورز با مدرک کاردانی به میزان 270 هزار تومان، کارشناسی به میزان 310 هزار تومان و کارشناسی ارشد و دکتری 350 هزار تومان انجام می‌شود .

این مسئول افزود: این در حالی است که اگر واحد پذیرنده از عملکرد کارورز راضی باشد، می‌تواند بنا به اختیار به عنوان حق‌الزحمه، مبلغی را به کارورز پرداخت کند .

شرایط کارورزان تحت پوشش طرح کارورزی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد در ادامه به شرایط کارورزان مشمول این طرح اشاره و بیان کرد: دانش آموخته دانشگاهی برای بهره‌برداری از طرح کارورزی باید حداکثر دارای 25 سال برای مقطع کاردانی، 28 سال برای کارشناسی و دارای حداکثر 33 سال برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری باشند .

ریاحی با بیان این که دوره دو ساله خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد، افزود: دانش‌آموخته دانشگاهی که طی دو سال گذشته از ثبت‌نام در سامانه کارورزی، به مدت 3 ماه یا بیشتر سوابق بیمه‌ای اعم از تامین اجتماعی یا خدمات کشوری دارد، از شمول این طرح خارج است .

وی آدرس مربوط به سامانه ثبت‌نام را https://karvarzi.mcls.gov.ir عنوان و تاکید کرد: دوره کارورزی به عنوان سابقه کارورز در نظر گرفته نمی‌شود .

شرایط واحد پذیرنده کارورز

ریاحی گفت: واحد پذیرنده به منظور پذیرش کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و نیز مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باشد .

وی افزود: واحد پذیرنده همچنین به ازای هر سه نفر شاغل بیمه‌شده، تنها مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است و چنانچه واحد پذیرنده تنها دارای یک یا دو نفر شاغل بیمه شده باشد، نیز مجاز به پذیرش یک کارورز است .

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین