Identificador : 33599843
مشاور وزیر ارشاد در یزد:

تبدیل‌شدن به قطب علمی منطقه نیازمند مطالعه کتاب است


مشاور وزیر ارشاد گفت: برای اینکه قطب علمی کشور باشیم نیازمند مطالعه کتاب هستیم و باید فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گسترش یابد.

 به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی مشاور وزیر ارشاد در آئین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یزد با اشاره به این مطلب که امروز سیصد و شصت و پنجمین نمایشگاه کشور و دهمین نمایشگاه استان یزد افتتاح می‌شود گفت: نمایشگاه کتاب یک نوع جشن دانایی محسوب می‌شود و ما افتخار می‌کنیم خادم برگزاری این‌چنین جشنی باشیم.

حشمتی افزود: در اسناد بالادستی 1404 آمده است که ایران باید به یکی از قطب‌های اول علمی منطقه تبدیل شود و این مهم امکان‌پذیر نیست مگر اینکه اهل مطالعه کتاب باشیم.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را اطلاع مردم از آخرین تغییرات حوزه تألیفات و نشر دانست و گفت: برای اینکه قطب علمی کشور باشیم نیازمند مطالعه کتاب هستیم و باید فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گسترش یابد.

مشاور وزیر ارشاد تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی اولین کتابی که به ذهن می‌آید قرآن کریم است چراکه قرآن کریم کتابی متشکل از مجموعه منسجم فکری از معارف الهی و دستورات زندگی است.

حشمتی خاطرنشان کرد: برخی مطالعه در فضای مجازی را کافی می‌دانند و بر همین اساس به خواندن کتاب اهتمامی ندارند اما واقعیت این است که کتاب اندیشه انسان‌ها را بارور می‌سازد.

وی با اشاره به این مطلب که یزدی‌ها همیشه در نشر علم و احکام الهی پیش‌قدم بودند ابراز امیدواری کرد استقبال خوبی از این نمایشگاه داشته باشند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین