Skip to Content

میرمحمدی استاندار یزد:

یکی از ضعف های عمده مطبوعات عدم بررسی نیازهای مخاطبانشان است/تجلی صداقت و درستی در مطالب مطبوعات باید موج بزند


به گزارش خبرنگار میبدخبر: میرمحمدی استاندار یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره استانی و اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استان و نمایندگی های خبرگزاری های استان های یزد، کرمان و هرمزگان اظهار داشت: هر رسانه ای با هدفی به وجود آمده و برای دستیابی به هدفش خط و مشی مشخصی دارد. از طرف دیگر مخاطبان اصلی ترین استفاده کنندگان از رسانه ها هستند. برای اینکه مخاطبان بتوانند از رسانه ها استفاده کنند نیازهای آنها باید برای رسانه ها مشخص باشد. استاندار یزد افزود: برای یافتن نیازهای مخاطبان نیاز به کار میدانی است. مستقیم و غیر مستقیم نیاز های هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... مخاطب باید برایش فراهم شود. میرمحمدی یکی از ضعف های عمده مطبوعات محلی را عدم بررسی نیازهای مخاطبانشان دانست و تصریح کرد: انسان چیزی که نیاز داشته باشد به دنبال آن می گردد تا آن را پیدا کند. روزنامه هایی که مطالب یکسان و خسته کننده دارند مخاطب زیادی نخواهد داشت. وی ادامه داد: جذابیت مطلب فقط با انتخاب تیتر مناسب نیست. تیتر در لحظه اول جذب می کند، محتوا جذب کننده اصلی است. اگر تیتر با محتوا هم خوانی نداشته باشد خواننده فکر می کند دچار فریب شده است و در نتیجه رویکرد منفی نسبت به آن رسانه پیدا می کند. استاندار یزد یکی دیگر از مشکلات پیش روی مطبوعات را مشخص نبودن خط قرمزهاست عنوان کرد و گفت: این عامل باعث شده مطالبی ارائه شود که ایجاد مشکل کند. اگر حد و مرز مشخص می شد خبرنگاران راحت تر می توانستند مانور بدهند. وی اضافه کرد: نگرانی دیگر اینکه اگر مطلبی در روزنامه منعکس شود و جای ایراد داشته باشد روزنامه بسته می شود. نشریه یک مجموعه است که دور هم جمع شده اند. به نظر من همان فرد باید جوابگو باشد، و رسانه نباید تعطیل شود. در تعطیلی روزنامه نیاز مخاطبان و حقوق مخاطبان نادیده گرفته می شود. مسئولین ذیربط باید توجه داشته باشند، مردم را از رسانه ها محروم نکنند، تا مردم بتوانند نیازهای فردی خود را مطرح کنند. میرمحمدی از دیگر مسائل مطبوعات محلی را بحث آگهی بخشی دانست و گفت: آگاهی برای این است که علم نسبت به چیزی که نمی دانیم پیدا کنیم. تجزیه وتحلیل خبر به مراتبط از خود خبر مهم تر است. افکار مردم در گرو تجزیه و تحلیل است که تعالی پیدا می کند. خبر را باید شکافت و آثار و تبعات آن را شرح داد. وی ادامه داد: مطبوعات محلی برای مخاطب محلی پذیرش بهتری دارد. با فضای بومی مسائل را مطرح می کند. مناطقی که دارای فرهنگ مشترک هستند زبان هم را بهتر می فهمند. میرمحمدی به خبرنگاران گفت: تجلی صداقت و درستی در مطالب شما باید موج بزند. درستی و واقعیت باعث می شود گرایش مردم به ما زیاد شود. استاندار یزد از خبرنگاران خواست تا در زمینه نقد دریغ نورزند و نگران نباشند و افزود: ما پذیرای هرگونه نقد هستیم. فضای برای شما باز است. شما میدان آگاهی رسانه را برای مردم وسیع تر می کنید. صورت های مختلف را گسترش دهید. وی اضافه کرد: اگر مطبوعات بالنده و پویا باشند و زایش فکری را درجامعه رقم بزنند، فضای جامعه بالنده خواهد شد. رشد فکری، رشد علمی را در پی دارد و رشد علمی، رشد کشور را در پی خواهد داشت. گفتنی است در پایان از بهرام عبدالحسینی مدیرکل پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر شد.

DSC_0014

به گزارش خبرنگار میبدخبر: میرمحمدی استاندار یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره استانی و اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات محلی، سرپرستی های استان و نمایندگی های خبرگزاری های استان های یزد، کرمان و هرمزگان اظهار داشت: هر رسانه ای با هدفی به وجود آمده و برای دستیابی به هدفش خط و مشی مشخصی دارد. از طرف دیگر مخاطبان اصلی ترین استفاده کنندگان از رسانه ها هستند. برای اینکه مخاطبان بتوانند از رسانه ها استفاده کنند نیازهای آنها باید برای رسانه ها مشخص باشد.

استاندار یزد افزود: برای یافتن نیازهای مخاطبان نیاز به کار میدانی است. مستقیم و غیر مستقیم نیاز های هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... مخاطب باید برایش فراهم شود.

میرمحمدی یکی از ضعف های عمده مطبوعات محلی را عدم بررسی نیازهای مخاطبانشان دانست و تصریح کرد: انسان چیزی که نیاز داشته باشد به دنبال آن می گردد تا آن را پیدا کند. روزنامه هایی که مطالب یکسان و خسته کننده دارند مخاطب زیادی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: جذابیت مطلب فقط با انتخاب تیتر مناسب نیست. تیتر در لحظه اول جذب می کند، محتوا جذب کننده اصلی است. اگر تیتر با محتوا هم خوانی نداشته باشد خواننده فکر می کند دچار فریب شده است و در نتیجه رویکرد منفی نسبت به آن رسانه پیدا می کند.

استاندار یزد یکی دیگر از مشکلات پیش روی مطبوعات را مشخص نبودن خط قرمزهاست عنوان کرد و گفت: این عامل باعث شده مطالبی ارائه شود که ایجاد مشکل کند. اگر حد و مرز مشخص می شد خبرنگاران راحت تر می توانستند مانور بدهند.

وی اضافه کرد: نگرانی دیگر اینکه اگر مطلبی در روزنامه منعکس شود و جای ایراد داشته باشد روزنامه بسته می شود. نشریه یک مجموعه است که دور هم جمع شده اند. به نظر من همان فرد باید جوابگو باشد، و رسانه نباید تعطیل شود. در تعطیلی روزنامه نیاز مخاطبان و حقوق مخاطبان نادیده گرفته می شود. مسئولین ذیربط باید توجه داشته باشند، مردم را از رسانه ها محروم نکنند، تا مردم بتوانند نیازهای فردی خود را مطرح کنند.

میرمحمدی از دیگر مسائل مطبوعات محلی را بحث آگهی بخشی دانست و گفت: آگاهی برای این است که علم نسبت به چیزی که نمی دانیم پیدا کنیم. تجزیه وتحلیل خبر به مراتبط از خود خبر مهم تر است. افکار مردم در گرو تجزیه و تحلیل است که تعالی پیدا می کند. خبر را باید شکافت و آثار و تبعات آن را شرح داد.

وی ادامه داد: مطبوعات محلی برای مخاطب محلی پذیرش بهتری دارد. با فضای بومی مسائل را مطرح می کند. مناطقی که دارای فرهنگ مشترک هستند زبان هم را بهتر می فهمند.

میرمحمدی به خبرنگاران گفت: تجلی صداقت و درستی در مطالب شما باید موج بزند. درستی و واقعیت باعث می شود گرایش مردم به ما زیاد شود.

استاندار یزد از خبرنگاران خواست تا در زمینه نقد دریغ نورزند و نگران نباشند و افزود: ما پذیرای هرگونه نقد هستیم. فضای برای شما باز است. شما میدان آگاهی رسانه را برای مردم وسیع تر می کنید. صورت های مختلف را گسترش دهید.

وی اضافه کرد: اگر مطبوعات بالنده و پویا باشند و زایش فکری را درجامعه رقم بزنند، فضای جامعه بالنده خواهد شد. رشد فکری، رشد علمی را در پی دارد و رشد علمی، رشد کشور را در پی خواهد داشت.

DSC_0040

گفتنی است در پایان از بهرام عبدالحسینی مدیرکل پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و تشکر شد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.