Skip to Content


استاندار یزد؛ انتخاب دولت یا تحمیل افراطیون!


یزد رسا ؛ مدتی است برخی از سایت های استان با عنوان موضوعاتی چون وزش «حزب باد» در استانداری و ادارات کل استان یزد ، برشمردن ویژگی های استاندار روحانی در دارالعباده و تعیین اشخاصی با خصوصیات یک استاندار نمونه و دلسوز!   در صدد هستند تا با جهت دهی و پیروی از سیاست های یک جناح خاص که حضور و مشارکت آن ها در ستادهای فتنه گران در سال ۸۸ در یزد برای همگان واضح بوده و گاه سابقه سوء آن ها برای مردم استان مشخص است ، آن را به نام «مردم» بر سیاست های کلی یک نظام تحمیل کرده و خواهان به کرسی نشاندن نظر یک جناح خاص و حذف جناح مقابل بوده، با متهم کردن عملکرد دولت اصول گرا، اعتدال گرایی را در مفهوم اصلاح طلبی تعریف کرده  و با اهدافی توأمان، با نقشه ی قبلی نیز از  چهره های جدید استانداری نیز سخن به میان می آورند !  باید واقع بین بود وهمواره نیمه ی خالی لیوان را نگاه نکرد. اگرچه دولت اصولگرا در هشت سال گذشته در کنار توفیقات سترگی که داشت، دارای نقصان هایی نیز بود؛ اما عملکرد دولت اصلاحات در استان هم  چندان چنگی به دل نزده و سراسر مملو از تندروی های اطرافیان، برخی دولتمردان و مدیران اصلاح طلب بوده  که در این مورد دولت سازندگی نیز مستثنی نیست و در ادامه، نقش برخی از همین افراد به ظاهر اعتدال گرای کنونی (بخوانید تندروهای اصلاحات و سازندگی) در ارتباط با جریان فتنه ۸۸ و پروسه رسیدن به قدرت از راه نامشروع و غیر قانونی نیز نشانی از روحیه اعتدال گرایی و عدالت محوری وجود نداشت، نباید حافظه تاریخی خود را فراموش کرد (خود را به فراموشی زد!) و انگشت اتهام را به سوی اصول گرایان نشانه گیری کرد؛ در حالی که مردم در دولت اصلاحات و سازندگی نیز شاهد ضعف های فراوان و فاحش تری بوده اند. امروز تندروهای مشارکت و اعتماد ملی در یزد نیز برای دکتر روحانی و وزیر کشور دولت یازدهم تعیین تکلیف نموده و استاندار تعیین می کنند!  اما چرا آنان خود را به فراموشی زده اند  که دولت «تدبیر» و «امید» دولت اعتدال است و راه اعتدال با راه تندروها فرسنگ ها با هم فاصله دارد؟! که نمونه اخیر آن، برخورد غیر معقول و افراطی سران حزب مشارکت و اعتماد ملی یزد در مراسم ضیافت افطار فعالان ستادهای دکتر روحانی در استان هنوز از اذهان مردم نجیب دارالعباده محو نشده است.  تعیین اشخاص برای منصب مهم استانداری از قبل، با معیارهای قانونی ، اصولی و اخلاقی انتخاب استاندار، در تضاد می باشد. این افراد قصد دارند با انجام عملیات روانی در رسانه ها و افکار عمومی راه را برای حاکم کردن جریان خاص، اشتباه و رویه دولت های قبلی را تکرار و فضای رقابتی توامان با همکاری که در دولت تدبیر و امید احیاء شده را زیر سئوال برده و روحیه ی اعتدال و همبستگی که در دل های مردم استان ایجاد شده را از بین ببرند. در واقع این عمل سرانجامی چون واگرایی و گسترده شدن اختلافات میان کنشگران نظام و سوزانده شدن فرصت ها نخواهند داشت.  انتظار می رود که استانداری  برای استان دارالعباده انتخاب شود که با روحیه اعتدال گرایی در تضاد نبوده و با داشتن خصوصیاتی چون تعهد و پایبند ی به اصول انقلاب، تخصص، درک بالا نسبت به کلیه مسائل روز استان و ارئه ی راهکار های مطلوب در برطرف کردن مشکلات مردم یزد، استفاده بهینه از سرمایه های استان در جهت تأمین نیازهای مردم و دوری از هرگونه افراط و طرفداری از یک جناح برای انتخاب مدیران ذیربط ، بتواند حمایت امام جمعه و نمایندگان مجلس که نماینده مردم شریف استان یزد در مجلس شورای اسلامی هستند را کسب و خادم و دلسوز  واقعی مردم دارالعباده باشد.

یزد رسا؛ مدتی است برخی از سایت های استان با عنوان موضوعاتی چون وزش «حزب باد» در استانداری و ادارات کل استان یزد ، برشمردن ویژگی های استاندار روحانی در دارالعباده و تعیین اشخاصی با خصوصیات یک استاندار نمونه و دلسوز!  در صدد هستند تا با جهت دهی و پیروی از سیاست های یک جناح خاص که حضور و مشارکت آن ها در ستادهای فتنه گران در سال ۸۸ در یزد برای همگان واضح بوده و گاه سابقه سوء آن ها برای مردم استان مشخص است ، آن را به نام «مردم» بر سیاست های کلی یک نظام تحمیل کرده و خواهان به کرسی نشاندن نظر یک جناح خاص و حذف جناح مقابل بوده، با متهم کردن عملکرد دولت اصول گرا، اعتدال گرایی را در مفهوم اصلاح طلبی تعریف کرده  و با اهدافی توأمان، با نقشه ی قبلی نیز از  چهره های جدید استانداری نیز سخن به میان می آورند !

 باید واقع بین بود وهمواره نیمه ی خالی لیوان را نگاه نکرد. اگرچه دولت اصولگرا در هشت سال گذشته در کنار توفیقات سترگی که داشت، دارای نقصان هایی نیز بود؛ اما عملکرد دولت اصلاحات در استان هم  چندان چنگی به دل نزده و سراسر مملو از تندروی های اطرافیان، برخی دولتمردان و مدیران اصلاح طلب بوده  که در این مورد دولت سازندگی نیز مستثنی نیست و در ادامه، نقش برخی از همین افراد به ظاهر اعتدال گرای کنونی (بخوانید تندروهای اصلاحات و سازندگی) در ارتباط با جریان فتنه ۸۸ و پروسه رسیدن به قدرت از راه نامشروع و غیر قانونی نیز نشانی از روحیه اعتدال گرایی و عدالت محوری وجود نداشت، نباید حافظه تاریخی خود را فراموش کرد (خود را به فراموشی زد!) و انگشت اتهام را به سوی اصول گرایان نشانه گیری کرد؛ در حالی که مردم در دولت اصلاحات و سازندگی نیز شاهد ضعف های فراوان و فاحش تری بوده اند.

امروز تندروهای مشارکت و اعتماد ملی در یزد نیز برای دکتر روحانی و وزیر کشور دولت یازدهم تعیین تکلیف نموده و استاندار تعیین می کنند!  اما چرا آنان خود را به فراموشی زده اند  که دولت «تدبیر» و «امید» دولت اعتدال است و راه اعتدال با راه تندروها فرسنگ ها با هم فاصله دارد؟! که نمونه اخیر آن، برخورد غیر معقول و افراطی سران حزب مشارکت و اعتماد ملی یزد در مراسم ضیافت افطار فعالان ستادهای دکتر روحانی در استان هنوز از اذهان مردم نجیب دارالعباده محو نشده است.

 تعیین اشخاص برای منصب مهم استانداری از قبل، با معیارهای قانونی ، اصولی و اخلاقی انتخاب استاندار، در تضاد می باشد. این افراد قصد دارند با انجام عملیات روانی در رسانه ها و افکار عمومی راه را برای حاکم کردن جریان خاص، اشتباه و رویه دولت های قبلی را تکرار و فضای رقابتی توامان با همکاری که در دولت تدبیر و امید احیاء شده را زیر سئوال برده و روحیه ی اعتدال و همبستگی که در دل های مردم استان ایجاد شده را از بین ببرند. در واقع این عمل سرانجامی چون واگرایی و گسترده شدن اختلافات میان کنشگران نظام و سوزانده شدن فرصت ها نخواهند داشت.

 انتظار می رود که استانداری  برای استان دارالعباده انتخاب شود که با روحیه اعتدال گرایی در تضاد نبوده و با داشتن خصوصیاتی چون تعهد و پایبند ی به اصول انقلاب، تخصص، درک بالا نسبت به کلیه مسائل روز استان و ارئه ی راهکار های مطلوب در برطرف کردن مشکلات مردم یزد، استفاده بهینه از سرمایه های استان در جهت تأمین نیازهای مردم و دوری از هرگونه افراط و طرفداری از یک جناح برای انتخاب مدیران ذیربط ، بتواند حمایت امام جمعه و نمایندگان مجلس که نماینده مردم شریف استان یزد در مجلس شورای اسلامی هستند را کسب و خادم و دلسوز  واقعی مردم دارالعباده باشد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.